|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har diffboms på min bil... problemet är att i bland vill den inte fungera =spinner bara på ett hjul... Har jag bilen raktfram så spinner det alltid på båda men om jag skall ställa upp den på blöt asfalt på 1 an så spinner den bara åp ett hjul ibland = inget ställ med baken, dock funkar den alltid på 2an??? Går det att renovera på någotsätt för jag antar att det sitter något slags lamell-paket... | |
| Hissar jag upp bilen och snurrar på ena hjulet så snurrar dom åt samma håll i bland och ibland så står det andra hjulet still... | |
|
Tror det är Spiidfreek, som har gjort ett reportage om hur man renoverar en diffbroms, finns med under ~gör det själv-mekartips~ Om det inte har tagits bort. Har läst ett sådant här på sidan för ett bra tag sen. |
|
|
han spännde upp diffen så att det blev högre verkan! "Brings Me Women" (Hur det ska gå till?) |
|
|
Man kontaktar Peder på Mobimech så blir det rätt från början. www.mobimech.com If you are under control, you´re going too slow. |
|
ormen |
är du säker på att du HAR diffbroms? var ingen vanlighet på 318... det där med hjulet som spinner, det är likadant på min 318 |
|
Alfons: Nja jag tänkte göra det själv.... ormen: jo annars hade ju hjulen snurrat åt olika håll... + att om jag kollar på andra 318 så ser det ut som mina drivaxlar är tjockare... dock är jag inte säker på detta det var så länge sedan jag kollade... |
|
ormen |
ok, där ser man.. det är väl nåt hydraulisk lammell mojäng antar jag, det är väl bara o plocka ner i bitar o undersöka saken, ingen aning, måste lära mig mer om det... |
D-diddy |
spinn runt gathörnen på 2:an istället då.. så slipper du lägga tusenlappar på en så onödig reparation... David |
|
Om hjulen någonsin snurrar år varsitt håll har du ingen lamellbroms. Däremot har du trötta diffdrev som gör att hjulen ibland vill snurra åt samma håll... Kiip Spiiding! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.