AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
986

Hur renoverar man en diffbroms...

Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Hej jag har diffboms på min bil... problemet är att i bland vill den inte fungera =spinner bara på ett hjul...

Har jag bilen raktfram så spinner det alltid på båda men om jag skall ställa upp den på blöt asfalt på 1 an så spinner den bara åp ett hjul ibland = inget ställ med baken, dock funkar den alltid på 2an???

Går det att renovera på någotsätt för jag antar att det sitter något slags lamell-paket...
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Hissar jag upp bilen och snurrar på ena hjulet så snurrar dom åt samma håll i bland och ibland så står det andra hjulet still...
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Tror det är Spiidfreek, som har gjort ett reportage om hur man renoverar en diffbroms, finns med under ~gör det själv-mekartips~
Om det inte har tagits bort. Har läst ett sådant här på sidan för ett bra tag sen.
han spännde upp diffen så att det blev högre verkan!

"Brings Me Women" (Hur det ska gå till?)
al
86
alfons
320 cab -93.
Man kontaktar Peder på Mobimech så blir det rätt från början. www.mobimech.com

If you are under control, you´re going too slow.
ormen
är du säker på att du HAR diffbroms? var ingen vanlighet på 318... det där med hjulet som spinner, det är likadant på min 318
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Alfons: Nja jag tänkte göra det själv....

ormen: jo annars hade ju hjulen snurrat åt olika håll... + att om jag kollar på andra 318 så ser det ut som mina drivaxlar är tjockare... dock är jag inte säker på detta det var så länge sedan jag kollade...

ormen
ok, där ser man.. det är väl nåt hydraulisk lammell mojäng antar jag, det är väl bara o plocka ner i bitar o undersöka saken, ingen aning, måste lära mig mer om det...
D-diddy
spinn runt gathörnen på 2:an istället då.. så slipper du lägga tusenlappar på en så onödig reparation...
David

Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Om hjulen någonsin snurrar år varsitt håll har du ingen lamellbroms. Däremot har du trötta diffdrev som gör att hjulen ibland vill snurra åt samma håll...

Kiip Spiiding!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.