AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
454

Högt tickande på M50 motor (E36 325)

ErikNilsson
Min motor tickar väldigt mycket och det är något irriterande. Man vill ju gärna höra ett annat slags motorljud! Någon av er som vet vad det kan tänkas vara för något? De flesta tippar på spridare eller liknande men då man inte är så kunnig och inte ens vet vad spridare är för något som blir man lite förvirrad.

Vad kan detta kalaset tänkas kosta att få fixat? Är det ett jättestort ingrepp eller går det på 1-2 tusen att få iordningsställt? Har tummen mitt i handen när det gäller motorer så det får bli att lämna in den någonstans.

/Erik
Po
664
Pompe
2800 cs -70
3,0 La -75b
Vad har detta med trimmning att göra?
Läs reglerna för forumet och speciellt nummer 9!
ErikNilsson
Tack för inlägget och det vänliga svaret! Det var aldrig min avsikt att bryta mot några paragrafer. Ska inte göra om det fler gånger men tanken var lite att de flesta som är duktiga på motorer kanske mer håller till på avdelningen för trimning än att läsa inlägg om hur man fäster på ögonlock eller hur somliga tycker att den nya 7-serien är ful som stryk.

Men om vi säger så här då: Om det är kamaxlarna som gör att det tickar, vad kan det tänkas kosta att byta och går det att stoppa i TRIMkamaxlar istället?

/Erik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.