|
|
|
|---|---|
|
Bestämt byta upp till 740 IA -00 alt -01. Ännu inte bestämt bensinare eller diesel. Kan nån ge någon rekommendation? Kör sen 5 år tillbaka - 95. Är det nån skillnad mellan årsmodellerna förutom utseendemässiga, option för utrustning?? -95:an väldigt känslig för obalans i däck(räcker med en sten i däcker = vibrationer i ratten) o hjul, skrammel från katten, punkterna i displayfönstren försvinner - är dessa problem borta??? Kanske finns andra problem med dom yngre årsmodellerna?? Förresten skillnaden mellan NAV och GPS? Kan nån förklare!! Tacksam för seriösa svar!! pjo | |
|
Vilken av bilarna du väljer beror nog mycket på hur mycket du kör! Skatten på dieselbilen är fruktansvärt hög, så det vill till att du kör närmre 2000 mil per år (kan jag tänka mig) för att det ska löna sig. Detta har du dock säkerligen räknat på själv. Minns att jag läste i en Teknikens Värld för något år sedan, där 740dA sades vara lika bra som 740iA efter ett test. Angående Navi/GPS så är det olika ord för samma sak: Navigationssystem som får sin "information" via GPS-systemet. Hoppas mitt svar hjälper dig lite i valet och kvalet! Mvh, Kalle ____ Min 320iK: Länk |
|
| En lyx bil ska väl inte ha oljebrännare!?!? Och som sagt får du nog köra riktigt mycke om du ska tjäna på oljebränning! | |
|
pjo1: Hur långt kör du årligen? |
|
| En chippad 740d ger enligt KCR 285 hk och 620 nm, rätt mäktiga siffror, men skatten ligger som sagt uppåt 10k/år... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.