|
|
|
|---|---|
|
Jag kör ca:2000 mil/år i en -96 528i men funderar på att byta till en -00 eller -01,har ibland tänkt på en 530d men undrar om den är tröttare än en 528? Bilen skall ha M-paket mm,och det finns inte så gott om dom,tror jag. Mvh/Gunnar. | |
|
Jag startade en tråd Länk angående detta för ett tag sen, du kan kolla svaren där. 530d med M-pkt kan nog vara svårt att hitta, jag har aldrig sett någon till salu i Sverige. Kolla på mobile.de så får du en uppfattning om utbud och prisnivå. --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
| Finns en 00a till salu här på Power nu med M paket det är inte så ovanligt vet inte hur man länkar dit sök 530d | |
|
Jag hittade då ingen 530d med M-paket på bmwbörsen. Du kanske tänkter på denna bil: Länk Det enda M-utrustningen är sportratten, vilket de flesta sena E39or har. --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
|
Kan du tänka dig en 528 00:a med Mpaket vet jag en som är till salu. /Simon |
|
| Jag vet att det funnits en 530dA Touring -01:a till salu med "hela" M-paketet. Det var en svensksåld bil hos en auktoriserad BMW-handlare. Lågmilare med mkt utrustning. Minns vilken handlare det var, det var under min jakt som jag stötte på den. 312000:- ville de ha för den. Kan det ha varit hos handlaren i Uppsala...fan vilket dåligt minne man har. | |
|
Några 528 med m-paket har jag hittat men ingen 530. Hur gick det "Black munik" köpte du en diesel? Mvh/Gunnar. |
|
| Ok trodde det var M-paket eftersom det stod så i annonsen | |
|
Gunnar, Jag har ännu inte bytt till 530d, men håller lite koll på marknaden. Det verkar svårt dock att hitta en 530d till rimligt pris med lika riklig utrustning och få mil (5000) som min 528a. Länk --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
|
tror inte att 530D är tröttare än 528, skulle nästan tro att den är minst lika rapp, iaf i dom högre farterna, går RUGGIGT bra dom där dieslarna. /mvh jocke - www.raceinorr.com - Northern Streetrace Community. |
|
|
Jag har hittat flera 530d med fullt M-paket på så förstår inte varför det skulle vara så om dem? Tar man sen en 530d och stoppar i en kcr box i den så drar den en 528 ganska lungt, speciellt i farter över 80-90 och uppåt. Diesel-räsern |
|
|
förstår inte varför det skulle vara så ONT om dem... ska det ju vara Diesel-räsern |
|
Buspelle |
En 530D går nästan lika bra som en 528a, men även om dieslarna är bra, är det ändå stor skillnad mot sexans sammetslena gång. Och en diesel med M-paket, känns inte det lite fel.... |
|
lika fel som en 520 med M-paket?? eller är det just diesel med m-paket? Diesel-räsern |
|
|
JAg har en 530DA på ingång i september och den går nästintill så bra som v8orna i vrid och körkomfort alltså min rekommendation blir 530d! Mvh Asken |
|
Buspelle |
tarzan325: i mitt tycke är det ännu mer fel med M-paket på en 520, men var och en gör ju som den vill. |
| Asken. Har du en E60 på G eller?.. Mvh leo | |
|
Provkörde en 530D -99 i lördags, den känndes lite seg i accet. Men det kan bero på automatlådan eller min ovana vid diesel, men min bror som var med tyckte att merca C 220 cdi som han provade för ett tag sedan var piggare. Mvh/Gunnar. |
|
|
Valet är plättlätt. MVH Göran dieselmeken Lindgren |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.