|
|
|
|---|---|
|
Kikade lite på en 750 -98 häromdan. Hittade av någon anledning rost i motorrummet i karossen bredvid motorfästesstagen. Är det vanligt hos er andra ägare också? Hur känns det med rostfrågan på sjuserien överhuvudtaget?,tänker då närmast på trettiåttan. Vore roligt med lite reflektioner kring det här. | |
| Visst förekommer det rost på E38. Frågan har varit uppe flera gånger, bla här: Länk | |
|
Hej nikks. Jag har iof. ingen 38a men väl en 32a. 87års mod. med endast ett par bubblor i lacken som skall åtgärdas i helgen tänkte jag innan saltet kommer här uppe. Under är det ingen rost alls förutom H-bakre bromsrör som jag fick anmärkning på bes.om. Det är åtgärdat och på ombesiktingen gick besiktingsmannen runt och tittade länge och väl under bilen och sen sa han,,,,,den här var fin under så var rädd om den. tittade lite jag åxå och det finns ingen rost alls på den förutom lackbubblorna då. |
|
|
Rost på bägge bakre skärmkanter. Annars inget. pjo |
|
|
jag fattar inte hur man kan sköta en bil så illa att den börjar rosta, speciellt inte om den är efter 90 års modell. Tvättar ni aldrig bilarna eller? Rostbehandling? Varmgarage? /erik |
|
|
Varmgarage går helt bort på vintern. Värmen förvärrar bara saltets verkan. MVH David Öfverdahl-Forslöf BmwCS #4984 |
|
|
Pjo1> Ofta har det ji inte med skötsel utan konstruktionen. Vissa bilmodeller kan du försegla och rostskyddsbehandla varje år, tvätta noga och ändå få rost..detta brukar dock rostskyddsgarantin täcka med lite goodwill från handlarna. Det jobbiga är ju dock när detta kommer efter garantins utgång.. /John |
|
|
David: Det beror ju helt på hur ofta man tvättar bilen och hur bra ventilation man har i garaget. Vi brukar tvätta våra bilar ca 1 gång i veckan på vintern när det inte är minusgrader. I garaget är det ca 16 grader och extremt välventilerat!! /erik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.