|
|
|
|---|---|
|
Har ett problem med min stereo. Det är en original BMW Business som sitter i en 750 -92. Jag har ljud i alla högtalarna men oavsett källa (CD, kassett, radio) så varierar ljduet mellan mono och stereo. Mest mono och ibland stereo. Oooooooerhört irriterande... Någon som har något tips? /micsjo | |
|
Det är inte så att du har mono på radion och stereo på cd och kasset? Det finns en inställning på många apparater som gör att man kan få monoljud i radioläge. Mvh Jonas.N /////Alpine MTX Macrom NRG Arizona-Eagle |
|
|
Tyvärr, så enkelt var det inte. Ljudet varierar alltså inte när jag byter källa, det varierar hela tiden. T ex om jag lyssnar på en CD så är det mest mono men periodvis stereo sen mono-stereo-mono-stereo osv... Det är ju helmärkligt. Det är inte glapp i någon högtalarkabel heller eftersom jag har ljud i alla högtalare, det har jag kollat. /micsjo |
|
|
Skumt! Hänger det ihop med svängar och gupp (funderar på om det kan vara glapp inne i apparaten)? Mvh Jonas.N /////Alpine MTX Macrom NRG Arizona-Eagle |
|
|
_Tror_ inte det men jag ska verkligen försöka kolla efter nu (kör 130 mil i helgen så jag har tillfälle). Jag ska ta en helg och demontera hela stereoinstallationen och högtalarna och plocka ihop allt igen. Bara för att vara helt säker. För övrigt är jag inte särskilt imponerad av originalstereon. Men den är dock 11 år gammal... /micsjo |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.