|
|
|
|---|---|
|
Hjälp! Strömtjuvar. 735 IAL. 88 Batteriet står och drar ur på en vecka, förbr. ligger på ca. 200 ma. Utan Larm o 230 med. Har sett att LCD. skärmen på instrumentbrädan står och lyser, Tar jag bort säkring 20 så släcks lcd-n o förbr. Sjunker till 20 ma. HUR ska jag Få ordning på det, nån som har nått förslag. Och hur ska lcd-n fungera ska den vara tänd en stund efter att man stängt dörren ihop med innerbelysning, o ska den dimma automatiskt ihop med datorn när det blir mörkt. Nån som kan hjälpa mig??? K.T. 735.88 | |
| Ceck-kontroll datorn lyser på min ett tag efter att man har stängt av bilen... Dra ner styrkan på belysningen så bör el förbrúkningen ju minska :) | |
|
bummsen här kommer ett seriöst svar iaf. ta bort pluspolskabeln på batteriet och sätt en provlampa mellan batteripolen (pluspolen) och pluspolskabeln och om provlampan lyser har du en strömtjyv sen tar man bort en säkring i taget tills den slocknar även relän osv..... på detta sätt märker du vart felet ligger o kan åtgärda d..... Om provlampan bara glöder lite svagt e detta inte hela världen pga kombi instrumentet tar lite ström, d e normalt. MVH/ Marcus&Martin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.