|
|
|
|---|---|
| Hej, Har en 535 E39 som tvärstannade helt utan förvarning. BMW i Nyköping (undvik dem om ni kan) körde en diagnos som sa att båda lambdasonderna, automatlådan (på en manuell bil!!!!) och nätverket hade felindikerat, och man har ingen aning om vad felet egentligen består av. Inte heller BMW's tekniska support har kunnat ge ledtrådar. Jag vet att en katalysator är dålig (skramlar) men osäker om det påverkar. Någon som har några ledtrådar att ge?? | |
| Min kat skramlade med. Byt ej!!!! Svetsa fast den om det bara är plåten som skramlar. BMW kommer att byta den även om den är okej. Dom kan inte dra åt plåten uta byter! Så svetsa den för 300:- på en liten verkstad. Lycka till med bilen i övrigt! | |
|
Har du kontrollerat batterispänningen? Säkringarna? För låg spänning kan ställa till det för elektroniken. Du skulle också kunna prova med att koppla bort batteriet i minst 30 min. för att nollställa datorn. |
|
|
Jepp, kolla så att batteriet är 100% ok. Kan ge upphov till mycket konstigt beteende om det inte är helt friskt. /Micke |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Finns ju en hel del orsaker till att en bil tvärdör, bränslet, bränslepump/relä säkring eller tändningen/tändsysteet. eller som sagt ett batteri som det blivit kortis i det kan faktisk hända att blyplattorna lossnat vid en kraftigare inbromsning och batteriet kortslutits, Då blir det stopp:)) ej BMW i detta fall som jag kommer ihåg. ///MVH Hasso Länk |
| Visst finns det många orsaker till att en bil dör, men att de får så många skumma felmeddelanden när de kör en diagnos på den antyder ju att det är något skummt med elektroniken. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.