|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Men var bor ni som får in en så bra signal ett det blir bild när ni kör, jag har provat detta för att se på tv när det går i krypfart men över 30 så blir bilden kass. Endast när jag ser masten kan jag få bra bild över 30, fast jag tittar aldrig det var bara kul att göra det en gång. Men kul i rusningskö de andra bilarna glor storögt=)) |
|
|
Hosse: Sorry, missade att du riktat din fråga till mig i denna tråd. Guidar gärna dig ang. tv-spärren. Nu handlar det inte om att byta ut den befintliga videomodulen utan att komplettera med en extra låda (lite svart låda) Du måste våga ge dig på den vita kontakten på din befintliga videomodul som sitter under reservhjulet. Där ska kontakten öppnas och kompletteras med (om jag inte minns fel) 3 sladdar. Beskrivningen som medföljer förklarar detta tydligt. Dessutom kan du även i manualen se dom lediga pinnarna i kontakten som ska användas för inkoppling av extern videoenhet t.ex dvd. Det var ett tag sen jag gjorde detta men hör av dig om det strular så kan jag hjälpa dig. /Jari |
|
|
aalto: Kanon! Jättesnällt av dig. Har skruvat mycke elektronik på bilar i mina dagar, men i den här bilen är det väldigt speciellt. Hittar ju ingenting. Inte ens Webasto eller telefonen, så jag behöver nog massa hjälp:-) Har beställt DVD spelare, FM modulator, modul för körsärren, ledningar och allt nu från dom du tipsade om. Borde komma hit innan helgen faktiskt. Saknar nu bara skärmar till att fälla in i nackstöden, så har jag allt! Har du nå tips där? har ju så små nackstöd.. Så här vill jag ha det: Länk Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
| [MaNgE]>Hoppas du inte menar att du ska köra bil och titta på idrott samtidigt? Låter mycket korkat i så fall... | |
|
Hmmm...... Kör 530 nu på vintern, ingen TV i den. Fast friidrotts-vm är ju slut |
|
|
Kul grej med tv faktiskt.ungarna älskar att se bolibompa i bilen medan vi kör.Jag tror att vi har en stark tv-signal här i Gällivare det syns kanonfint även i högre farter,fast bara i c:a 5milsomkr. (Fråga först och du får många svar.) _______ Länk |
|
|
hosse: hur löd domen angående fm-modulator tillsammans med tv-läge? Har du fått fram nån fakta på det? Jag fattar inte hur det funkar. Tell me! /J |
|
|
aalto: Nope, han skrev så dårlig engelska att jag fattade bara hälften:-) Beställde den ändå jag.. Kan ju fungera bak iallafall tänkte jag, annars kanske jag kan bygga om den till en blomkruka eller nåt. Billig var den iallafall:-) Hoppas att det kommer snart, så ska du får veta allt! Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.