|
|
|
|---|---|
|
Har hittat en (vad jag tror) grymt fin bmw i tyskland som jag om allt klaffar ska importera... Anledningen att jag väljer tyskland är inte priset utan att det ej går att få tag på en så fin bil i sverige.. Jag har fått ett pris av eurotransport på 6000kr + moms för transport till Gävle... De ska visst hämta upp bilen och lämna den där man vill... Någon som har erfarenheter? Hur betalar man bilhandlaren osv.. Vågar man köpa en bil osset av en bilhandlare (ej bmw handlare)? /Jimmy Länk | |
|
Intressant fråga. Har själv också funderat på samma sak. |
|
|
Samma här! Kan inte tyska, finns det ingen som kan "sköta snacket"? Automat är bekvämt |
|
|
Eurotransport körde hem min bil. Du betalar transporten vid leverans (om inget annat är överenskommet). Jag skötte hela affären via telefon/fax och mail och för mig fungerade det helt smärtfritt. De hämtade bilen på BMW i München och levererade till dörren. Kändes mycket lyxigt :-) Att köpa osett (som jag också gjorde) är alltid ett äventyr, men mina erfarenheter hittills av tyskar som säljare är att de är mycket ärliga. Jag har inte handlat bil av någon icke-BMW handlare i Tyskland, men när man köper begagnade delar och frågar om skicket så beskriver de minsta lilla skråma. Betydligt ärligare än många svenskar som ofta verkar dölja allt möjligt och ljuga en rakt i ansiktet. Gå på magkänslan och/eller rekommendationer, det är det enda som funkar! Lycka till med köpet! // CLiFF |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! jag använder Eurotransport för alla bilar jag tar hem numera, och det funkar alltid perfekt. Bilen är hemma runt 10 dagar efter beställning, försäkrad och allt. Jag betalar bilarna via banköverföring direkt till handlarens konto. Efter mycket undersökningar tycker jag det är det enda rimliga alternativet, eftersom man inte vill åka runt med kontanter i onödan. Jag tror inte du kan be Eurotransport betala bilen åt dig, om det är det du menar. Jag köper också bara osett från BMW-handlare, men jag tror att jag skulle kunna göra det från andra auktoriserade handlare också (VAG, Merca osv.). Däremot skulle jag vara MYCKET restrektiv med att skicka pengar till en mindre handlare om jag inte hade trovärdiga referenser. Fråga handlaren om han har sålt bilar till andra svenskar och ring och fråga dem! För även om det är hårdare köplag i Tyskland så ser handlaren naturligtvis sin chans när bilen ska på export, i alla fall om han är oseriös. Tänk också på att om bilen är uppseendeväckande billig måste du vara extra försiktig, eftersom det finns rena bedragare på marknaden. Det finns exempel här på diskussionsforumet på folk som har blivit lurade på handpenningen. Lycka till! mvh Johan |
|
Jimmy, jag skulle inte köpa bilen som du är intresserad av osed! Eftersom det är en rätt speciell bil och det är ganska mycket pengar det handlar om, (för den bil modellen) sen om jag fattat rätt så är det ju inte en BMW handlare som säljer den! Mvh Abbe Länk |
|
|
Nej blev tyvärr ingen affär denna gången.. /Jimmy Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.