|
|
|
|---|---|
fraggel |
hej jag har köpt en bmw 520i som inte riktigt går som dne ska... den är slöare än vanligt och det kommer ut hutlöst med kondensvattten ur avgasystemet. någon som vet felet..????? |
|
Är du säker på att det är kondensvatten som kommer ut och inte kylarvatten = toppackning eller motorspricka? --- Always Diesel |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Är inte 520 slö av naturen? ;) |
fraggel |
jag har funderat på det med... för det kan fasiken inte komma så jäkla mycket kondens vatten hela tiden.. men det minskar inte i expansionskärlet och dom topplocks packningar som jag har varit med om att dom gått sönder så har dom inte gått nå bra alls men den går jäkligt bra annars så det är ett mysterium.. |
fraggel |
Kävlingepågen jo men inte så här jäkla slö.... |
| Om du kör bilen riktigt varm och kör en längre stund så ska du se att kondensvattnet försvinner. Varva ur ordentligt. Bilen kanske är fiskärringkörd i korta sträckor så att den aldrig har fått jobba riktigt... | |
fraggel |
har kört den varm å varvat riktigt men det kommer tebaka.... men den är faktiskt gubb körd före mej.... |
fraggel |
den spotta ut vatten över fem meter bakåt när man stog still aå varva nys....??????? |
|
Regnar det mycket där du bor? kan ju komma in om slutröret är vinklat uppåt. Kolla alla vaakumslangar så att de sitter rätt å e hela. (har inget med varandra å göra) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.