AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
657

Entusiasmförsäkring på 325an?!

Visa användare
40
rby
BMW M3 2006
Hej mina damer och herrar!

Jag har bara en liten fråga...
Om det går att entusiasmförsäkra en BMW 325 -93?

rBy
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Med största sannolikhet: Nej.

Mvh,
Kalle

____
Min 320iK: Länk
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
...såvida bilen inte är i nyskick/mycket speciellt utförande etc, körs max 500 mil om året, står i garage, samt att du har en andrabil.

Det kan tydligen skilja lite bolagen emellan.
Lycka till!
... jag hade problem att få igenom min bil, tror inte du har en chans såvida du inte har kontakter inom bolaget/viktig kund.

/Marcus
Bmwcs# 4680
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Om de följer sina egna regler lär du inte få igenom bilen som entusiastförsäkring!

Inte ens "specialbilar" som M- och Alpina, brukar passera argusögat....(om de inte är äldre förståss!)

Men man kan ju alltid försöka! ;o)

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Jag har på G att entusiastförsäkra min 968. Kommer att kosta 1400:-/år istället för 14000:-/år.
Passade på att fråga om BMW M3 också, men det blev kalla handen. Enligt dom så är M3 överrepresenterad i olycksstatistiken, så dom vill inte entusiastförsäkra dom alls!
Ordinarie försäkring skulle jag betala över 20'/år.
Inte så konstigt att beg. M3 mer eller mindre skänks bort.
//Marin
E
1.156
E
320 ci cab -04
RBY

Jag har lyckats få min 318 is -90 entusiastförsäkrad. Nu har jag garage, andrabil osv. Min syn på det hela är att försäkringsbolaget inte entusiastförsäkrar bara bilen utan ägaren. Ägaren är nästan viktigare än bilen. Är man 23 år (jag vet ej hur gammal du är) och kommer in med sin förstabil så är det nog kalla handen - men om du är 40, aktiv medlem i BMWCS har två bilar där man vill entusiastförsäkra isället för att hålla på och ställa av och på bilen så är det enklare.

Sen är det aldrig bra med värstingmodellerna M3 osv. Försäkringsbolagen är affärsdrivande. De har inte entusiastförsäkringar för att vara snälla. Min uppfattning...

E

Visa användare
40
rby
BMW M3 2006
Alltså.. jag har en andrabil (vinterbilen Volvo 240), allt står på mor min som är i sina bästa 47 år ;)...
Så helt omöjligt kan det alltså inte vara?

Har ju trots allt garage etc...

rBy
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Jag har för mig att medlemmar i bmwcs har möjlighet att försäkra sin bil i någon form av special försäkring genom klubben.
Det är nog inte lättare att e-försäkra en bil i dag än det var för några år sedan....hade problem med 11an och 930an var absolut inte lätt att få godkänd (dom ville inte ens halvförsäkra bilarna utan att titta/bes/värdera dom och dom var svensksålda)
Men ring runt till dom f-bolagen som har e-försäkring och hör vilka krav dom har.
Jag har försökt entusiastförsäkra en mycket fin M3 -95 genom BMWCS i år. Uppfyllde alla yttre krav som eget garage, bruksbil etc. Total nobben. Pratade med BMWCS om detta, de kunde bara konstatera att FB mer eller mindre slutat att acceptera entusiastförsäkringar på e36M3 och e34M5 oavsett skick, tyvärr...

/Wille
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.