AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
6.213

M6 Forum?

Sida 4 av 4
Ba
144
Bakke
Bmw 318is -88 sv-ägd
Bmw 318i -02 sv-ägd
fload83

du verkar som du fått lurt på din sign!!!
Ni
68
Nirvana
dvs bmw
.
Ni
68
Nirvana
dvs bmw
Robert, jag håller med dig. Det känns väldigt konstigt att dom äldre cs/csi modellerna inte fått egen del medan tex 1 serien fick en på noll tid. För hur givande är det att läsa om fälgval till en nybeställning vs uppgradering/renovering utav en klassiker?

Jag minns ess historian...det var en vän till mig som ifråga satte företagets produkter och han muttrade duktigt över okunskapen på forumet. Man kan undra om inte vissa skribenter agerade i eget intresse (läs ess intresse)
kan autopower inte fixa ett forum för coupeer så som 6-serien 8-serien och så
Jag förstår att inte Autopower har ett forum för 6 och 8-serien. De delar ju tekniken med 7-serien. Hur mycket skiljer det mellan en E23 och en E24, två dörrar! Samma sak med X-bilarna men dessa är i mina ögon mer berettigade till ett eget forum. Men det skulle helt enkelt vara för få som använder forumet. Som tex forumet för träffar som är ganska dött, när jag i höstas föreslog en M-trätt i det forumet blev det inga svar men i M/Alpina forumet blev det stor respons.
det skiljer ju inte mycket mellan en z3 och e36 heller
Det är sant men det finns många här som har Z3 och Z4 så det är inget dött forum. Ska det finnas ett forum för E60 och ett för E63 osv. Vill man veta något om E24 så finns ju 7- serie forumet!
M6
13
M635
M635 CSI -85
Vad som står i svenska regbeviset när det gäller modellbeteckning ska man nog ta med en nypa salt, det verkar vara så att det är den som knappar in uppgifterna på besiktningen som har en ganska stor del i det, tex har jag haft en mb e50 amg -97 som det stod e420 i modellbeteckning, nu har jag en e55 t amg -01 där står det e55 under modellbeteckning.
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
M femman

6-serien är faktiskt i huvudsak 5-serie och inte 7-serie även om det är lätt att tro det. Så när jag letar/postar info om min bil så gör jag det på "samtliga BMW" och "5-serien".

Men det vore så gött med ett coupé-forum (tjat, tjat on my nees and beg...).

mvh Fredrik

Vacker förare ska ha vacker bil ;)
Skilnaderna mellan E28, E23 och E24 är ju inte så stora...
Ma
11
Mackzz
635 csi-85
Jg har två frågor! Först och främst undrar jag hur man startar en egen sån här "rubrik" på forumet!
Sen så undrar jag om någon vet om Rondelles Y-design passar direkt på E24 karossen eller om man måste ha spaceplattor?
Om det är någon där ute som har ett par sådana fälgar, och som vill sälja...mejla gärna mig...Mvh Markus
Snälla ni, försök att hålla trådarna ang. olika motorer på under 4 sidor, det blir tråkigt att läsa...men jag bör hålla mig borta då kanske?
M6
13
M635
M635 CSI -85
kanske det....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.