|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
mackan325 |
NPF2** står i samma garage som min E30 cab, svart met. med ljust skinn och en grotesk träratt. Ägd inom samma familj seda ny och ca 9000 mil enl. bilregistrets utdrag. Har hitills aldrig (haft garaget i 2 år) sett den annat än på sin plats. Vill ha!! |
Robert V |
Hej ... Jag har en BMW M635CSi (E24) -85 (210 kW) och motorn heter S38, Bosch motronic2. ingen kat. (Tysk ver) Inga M emblem untanpå på den original, varken i grillen eller bakluckan men däremot på varvmätaren, växelspaken, lite m-färger på ratten och batteriet sitter därbak. Jag har dock satt dit en ///M6 märke i grillen för att jag ville hävda mig eller för att det var tufft, men jag tror att jag ska plocka bort den igen. Detta är iaf hur min bil är fr fabrik och andra som säger emot har fel. Som tidigare nämnt av nån så är modellguiden en bra och översiktlig tabell som jag litar på. Däremot så vet jag att det finns lite mystiska modeller som är ej "officiella" men originala från BMW med mycket liten upplaga som t.ex. M633CSi med 2 AC... jag har sett och kört en. Du sa att du hade en M6:a själv ... om du vill veta hur den var när den lämnade fabriken så ska du gå med chassinr. till BMW och be se skicka efter en förfrågning på det. kostar ca-2-300 kr då får du alla detaljer ... Anledningen att jag tittade in var "forum angående 6 serien" som jag själv doktorerade i. Men det var för många icke E24 ägare som la sig i negativt. Vet inte varför ? Hoppas inte att det var av avundsjuka ... Jag som nästan bara söker efter info om E24 skulle uppskatta det så att man slipper söka genom flera forum. Jag vet fler inkl. mig själv att man inte tittar in lika ofta pga det. Man bara kollar oftast genom snabbt om man ser 6, 635, M635 eller E24. Kanske missar inlägg om man inte skriver det fr börjag , men det får vara då ... det finns andra web sidor om 6 serie forum men det vore kul om det fanns här. Denna forum känns lite officiell på nåt sätt o det flesta bor i Svea riket. Ha det bra alla - tack ni som har hjälpt/försökt mig tidigare ! |
|
såg att nån sa att S88 motorn inte fanns i M6an, tyvärr, den sitter i min, från fabriken, ingen pulade utan orginal.... S2 Avant |
|
|
Jag körde en M635csi i Fredags. Den var svensksåld och hade 315 hästars M5-motorn. En 89:a med regnummer "M6"... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Om ni vill så kan ni lyfta på den bakstolarna på era bilar. Där ska det sitta en lapp som talar om hur bilen är utrustad från fabriken. Gå sedan in på denna länk kolla upp era utrustningskoder. Länk Papperslappen är ca 20* 5 cm i storlek och är fasttejpad på den ena av stolarna. Det är med öl och whisky som med bilar, ibland häpnar man över vad andra väljer! |
|
|
Jag måste bara skicka med denna länk på en jäkligt fint stylad 635:a. Planera era ombyggnationer noga till vintern för annars så kan det sluta illa. Länk Det är med öl och whisky som med bilar, ibland häpnar man över vad andra väljer! |
|
| jxp, den där vore något att bygga om till för dig. | |
| snälla alla 6serie ägare, bygg inte om bil till ett sånt missfoster, var ju äckligt å se...... den är vacker som den är, med rätt puckar å lagom sänkning så är det ingen som är snyggare..... | |
Robert V |
fload83: blev lite nyfiken ... vad e det som skiljer på S38 och S88 ? vet du det ? ser den ut som S38 ? har du bild ? mycket nyfiken ! jpx: kanon tips om lappen ... jag ska genast kolla om jag har den ... |
|
tja, det är väl inte så mycket som skiljer på själva motorn, tror det bara är styr systemet, vad jag vet iallafall!!! vet nån om det skiljer mer så är det bara å säga till!!! S2 Avant |
|
Perkka |
fload83: I din användare står det efter "Äger följande BMW" "haha, ingen".. Hur ska man tolka det? Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
Hej på er! Jag ville bara säga att även jag är för ett 6-serie forum, ungefär av samma anledning som "Robert V" skrev. Jag har fått för mig att det finns en motor som heter M88 också, är det samma som S88, eller är det den som sitter i M1:an? Fredrik Vacker förare ska ha vacker bil ;) |
|
|
Hej M635 utan katalysator har en motor som heter M88/3 M88/1 M1 standard motor 277 hk M88/2 M1 race motor 470-490 hk M88/3 M635 och M5 E28 286 hk mvh Anders |
|
|
jo då, M88 motorn finns!!! sitter i M6an som jag har, och som sagt i M1an... S2 Avant |
|
Robert V |
vet du vad det är som skiljer de åt ? <M88/3 ( är det Lindgren ? ) vad som är moddat/uppdaterat ? cyl vol ? ventiler ... etc. man vill ju veta hur de trimmade upp den ... Jag är mycket intresserad av alla sorters seriösa förädlingar på 6 serien ( M6, M635, H6, Alpina osv. ) har ni en lenk eller så, då får ni gärna maila ! Har precis best en ETK ( bildetaljprogramm som de navigerar med vid res.delsförsäljning ) cd från BMW, hoppas att den innehåller iaf alla BMW fabriks ver. Har snabbfotograferat min bil idag så om ni är nyfikna så kan ni väl hojta till .. blir det inte 1000 mail så kan jag skicka en bild eller 2 .... ha det bra ! |
Robert V |
... känner lite mindrevärds komplex ... nu finns det åter igen 6 serien + många gamla e24 or ... och inget forum till det ändå ! Bra att det finns kanske 5 st nya 1 serien i landet och så har de fått ett nytt forum. Tyder mycket på att det är pengar som styr även på "oberoende" forum som kanske inspireras av en aktuell B*** admnin. Undrar hur mycket reklam bakas det in egentligen i samtalsämnerna förutom de vanliga anonserna på denna site. Synd att inget kan få växtverk utan bieffekter. Därför är smått så ädelt ! ...snart börjar terroriseras på denna nivå också. Ja allt dett OM det är så ... har en del kul här ändå ... /...? anarkist ? haha |
|
Jag vet att ämnet snart känns uttjatat med tanke på hur många gånger det varit uppe och fått mothugg. Men nu finns ju faktiskt en NY 6-serie också, så varför inte vidga det hela lite och skapa ett COUPÉFORUM, det kunde väl vara något. BMW och coupéer har ju gått hand i hand länge nu, och när det finns ett Z-forum på sidan... mvh Fredrik Vacker förare ska ha vacker bil ;) |
|
| Jag tycker att det borde finnas ett 6 och 8-serie forum, speciellt nu när det har kommit en ny 6-serie. | |
Robert V |
Kul att ni reagerade igen ... Men håll med om att det luktar lite för mycket bizniz ... så man kan bara fundera över hur mycket e det som styrs av pengar på ett oberoende forum. Jag ville se detta som ett forum där man kan vända sig för lite tips & råd (ofta får !!!) då BMW gång på gång gör mig besviken med deras (ofta) okompetens & antiservice (för de som inte kommer in med kostym eller vill köpa en ny BMW) ... man ser lite då och då att det är folk diskuterar med affärsintresse och klackar ner på allt annat som tex. några som skulle sälja ESS överladdningskit här i Sverige ... och det var en autopowermedlem som frågesatte detta kittets egenskaper/hållbarhet osv. på ett ödmjukt sätt och han fick mycket skit för detta utan nån ärlig diskution. Jag vet inte vem han var men han verkade varken okunnig eller full av påhitt. (han kanske hade andra affärer på g ... vem vet ? haha) Hade han varit en rookie i ämnet (som man kan vara ibland) då hade han lagt sig och missat söka upp allt annat. Därmed ingen bra/rättvis diskution/forum [menar inget illa om just ESS men det var ett ex. som jag kommer ihåg som hastigast] Tråkigt att man inte kan ge fan i dessa situationer och förstöra förädlingsintressen. Sen ang. coupe/6serie eller likn. har jag gett upp/ej intresserad i längre ... funkar bra med M3,M5;Alpina osv. delen... hoppas att era bilar rockar fint då ... /rock o bock |
|
Syartat m6board.com snart, men det är mest inriktat på E63. Länk www.m6board.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.