AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
58.014

vad fick ni på senaste bes

Sida 5 av 6
AndreasN. - Ja, det var på tiden! :)
By the way, blankt i fredags.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Krängningshämmarstag höger bak ploppat isär i ena kulan. Hoppsan!
kr
659
krika
M3 -95
328iT -95
325ti -02
Bromsslang höger fram torrsprickor på 328an.
Blankt papper på m3an.
Blankt papper på fordcabben.
Blankt papper husbilen.
Blankt papper kawan.
Blankt papper suzukin.
Blankt papper saaben.

Jag missade bromsslangen på 328an, slarvigt av mig.

mvh stefan
Blankt på min förra 330i -05 i januari.
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Som vanligt full pull på min 13 år gamla 523a. Den har alltid haft blank papper.
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
525 utan anmärkning för en vecka sen.

mvh
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Blankt papper här med för en halvtimme sen

Frasse
Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
BMW 420D Gran Coupé M-Sport
Blankt papper här oxå för 2 timmar sedan.
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Har fått blankt papper på Z3:an i alla år, tack för det SBP! :)

/Masten
aj
422
ajhp
BMW 745Li -04
Blankt papper.

Har aldrig vart med om att nästan all personal följer med och beskådar en bil.
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Åkte dit på eftermonterade xenonljus på M5an i sommras så det vart en 2:a på det, men jag sålde dom och monterade original och ombesikatde med godkänt resultat. =)
Tr
77
Trayzer
525i 93
Fjäder samt länkarm höger fram.
skitkvalitet på sänkfjädrar eller? såg som ny ut...
Pe
2.342
Per L
3 bilar från 1962, 1963 och 2000 men ingen är BMW
AKN (om ditt inlägg 09-12-03):

Min gamla 3.0S -72 är verkligen inte något att se på.
Visserligen är den helt rostfri (fast några av original rostfria delar står i källaren och på bilen sitter det rostiga delar. Tex dörrarna) men lacken har sett sina bästa dagar. Det är nog minst 15 år sedan det gick att putsa den blank.

Det bästa man kan säga om den nu är att den är militärgrön. Dvs matt och flammig.

Fast någon gång kanske jag "fixar till den" med ny lack, nya kromdelar osv. Det mesta av kromet har jag redan liggande. Och det mesta är fabriksnytt. Som tex grillar, kofångare, backspeglar, vindrutatorkarearmar, dörrhandtag, kromlister, emblem och mycket mer.

Fast först skall jag åka vidare med bilen i många år till. Och då är det ganska skönt att slippa ha dåligt samvete för att man inte tvättar den tillräckligt ofta tex på vintern. Det enda som händer är ju att den blir ytterligare litet mer militärgrön. Och att bla kofångarna blir ytterligare litet rostigare. Men det märks knappast med tanke på hur ful den redan är.

Per L
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Gick igenom efter lite trassel med spolarrengöringen som saknades på min bil.

Äger alltid 1 BMW
ha
74
haskiruna
E39 540ia Touring-99
Blankt 4 år i rad

Per L,

Om bilen är 38år gammal och helt rostfri bortsett från lite kromade detaljer så är det fantastiskt. Jag tycker fortfarande att det vore intressant att få se bilen någon gång. Skönheten sitter djupare än en blank lack.

mvh/ Anders
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Skämtar ni lr?

Jag hade en splitter ny M5 -09 jag fick 20st 2or, bland annat rostiga trösklar och matta bakljus så jag skrota den för 2000kr o då gick jag plus
Pe
2.342
Per L
3 bilar från 1962, 1963 och 2000 men ingen är BMW
AKN:

Jag skulle inte bli förvånad om det i dag bara finns en 3.0S -72 i Sverige som i dag uppfyller villkoren:
- gått över 70.000 mil
- är helt fri från rost (bortsett från en del dåliga delar som jag satt på bara för att slippa underhålla dom. Tex dörrar, kofångare, dörrhandtag)
- används i dagligt bruk
- bara fått en besiktningsanmärkning (ej fungerande P-ljus) de senaste 40.000 milen

Och är man lika "tokig" som jag så kan det väl vara intressant att se en sådan bil.
De flesta "normala" människor brukar dock kommentera den med antingen "du tjänar väl så bra att du har råd att köpa en riktig bil" eller "är du på väg till skroten".

Skicka mig tex en PowerPost (fast det brukar ta flera månader innan dom kommer fram till mig) så får vi se hur vi löser det. Bla är jag flera gånger per år i V-ås.

Per L
Körde in Alpinan i till SBP första dagen på semestern i juli efter att bilen stått i avställd i 3 år och blank papper blev resultatet.
Skall tilläggas att min sambo fick åka in och blinka med ögonfransarna och besiktningsmannen är en notorisk BMW-entusiast.. Men ett blank papper på en bil som är 20 år gammal är känns ändå bra i hjärtat!

München
Blankt papper (som vanligt) :))
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.