|
Sida 4 av 6
|
|
|---|---|
| Olle D: Måste bara påpeka att CRB1100xx inte är en BMW... även om det är en rätt cool hoj... hmm undrar om det vore möjligt att få BMW power (förlåt menade Autopower) crew att starta ett forum för BMW MC... det är ju BMW det med menar jag... | |
|
Det blev en etta pga. en liten läcka på vänster framstötdämpare. Trots detta står det godkänt i protokollet :) Brutalizes My Wallet |
|
|
BLANKT!!!! ; ) " Chrome is heavy and beautiful" |
|
|
gecko: Ettan togs bort som bedömning för flera år sedan, nu finns bara tvåor och treor. En läckande stötdämpare ska inte kunna ge någon anmärkning, utan ska antecknas under "bra att veta" på protokollet... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| Men han bor ju i finland, samma där också kanske? | |
|
Det har jag ingen aning om, jag utgick bara från att det gällde i Sverige. Så trångsynt man kan vara ibland... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jesperado: Du har narturligvis rätt. Reg bes OK efter lite extrakoll av däcksdimensionerna (ej orginal men iskrivna i briefet). Kotrollbesiktningen med ovan nämnda anm. Känndes lite rörigt då han utförde bägge bes samtidigt. På måndag ska hon in på M-test, ska bli spännande å se va dom hittar (förhoppningsvis inget). // CB. Aldrig mer färre än sex cylindrar ! |
|
ormen |
Blankos! för gamle trotjänaren (318i -90), blankt 4 ggr. sedan den rullar i SE! Nu är den såld, så jag hoppas (och ska se till) att 520:n går igenom lika smärtfritt i framtiden. |
|
Blankt förra året och i år fick jag 2 bra att veta. Fjädertallriken höger fram var lite smått rostangripen. Så var ett låsclips till en bromsledningshållare spårlöst borta. Men bilen ska få nya dämpare och fjädrar (sänkning) så det blir ju självklart en ny tallrik i vinter nu när pärlan är avställd. Och vinterbilen jag har (Subaru Station -86) köpte jag med 6st 2:or. Varav 5 st var på rost. Men det gick bara åt ca 2 kvadratmeter plåt och nya belägg fram så blev allt kanon. =) Besiktningsmannen sa t o m att det var den fulaste bil han släppt igenom på länge. Hahahaha... MVH Morgan. |
|
ormen |
Kan nämna att förra gången jag rullade in med 318:en, kollade han broms o avgas som vanligt, men sket fullständigt i resten. Bara upp, skaka till (utan o ens titta på vad som händer) o ner med den. "Det här ser jävligt bra ut" -sa han, med en fiskebäcksdialekt. 520:n fick genomgå en grymt hård koll i måndags, han hittade inte ett piss, men då var han tvungen o tjaffsa om att dragkroken inte uppfyllde EG94/20 provningsnorm, så det är lite strul nu(regbes)... |
| 2:a pga spricka i styrväxelsdamasken... | |
| ...var in idag och for därifrån med blankt papper :) så som de ska vara =) | |
| Snygg bump där! | |
|
Senast fick jag en 1:a på vänster halvljus fast det fungerade! Lampan gav upp under besiktningen dock efter att de hade kollat höjdinställningen. Hur stor är sannolikheten att det händer!?! Ska in igen snart. Någon som vet om man klarar sig med en spricka/stenskott i ett blinkersglas och kondens i övriga tre?? |
|
|
Även gamla trådar blir som nya (6 år sedan den var aktiv senast)! Ett P-ljus fram fungerade inte (3.0S -72). Irriterande 1: P-ljuset fungerade när jag åkte till besiktningen! Irriterande 2: Det gick inte att "knacka" igång ljuset under besiktningen Irriterande 3: P-ljuset fungerade när jag kom hem från besiktningen! Irriterande 4: Det är den enda anmärkning jag fått på bilen de senaste 40.000 milen Per L |
|
|
Jag har klarat mig utan anmärkning/ombesiktning i år igen (och de senaste 17 åren, ta i trä). Per L, varje gång du skriver om din 3,0S blir jag sugen på att någon gång få se bilen. Det är i sanning ingen dålig prestation att hålla igång en bil så länge som du gjort. Förstår att det måste varit retfullt med det strejkande P-ljuset. mvh/ Anders |
|
|
Ena parkeringsljuset på 525:an hann jag inte byta innan besiktningen... |
|
|
- Bapelsin haha..tyckte de va dags att väcka den :) |
|
|
Per L: Din fjärde punkt borde ha varit din första punkt! Hoppas för övrigt att modernare BMW håller samma kvalitet som din. Vår E39 523 -97: En bra att veta för skadad damask vid styrväxeln. Damasken byttes och vi gjorde en fyrhjulsinställning två veckor senare. |
|
|
blankt i onsdags MvH Bmw 4-ever |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.