|
Sida 1 av 6
|
|
|---|---|
| hej själv så fick jag blankt papper på min 323i. | |
|
Blankt här med. Hade också Jeppe som besiktigade den. Bobby |
|
|
Blankt på M3:an, förväntat. Blankt på 325:an, absolut inte förväntat!!! Mvh Abbe Länk |
|
|
Fick blankt förra året och detta året fick jag: körriktningsvisare bak båda sidor felfärg (röd tonade bakljus) Silentblock båda sidor och glapp spindelled höger... bara för man har en 100% rostfri bil så får man likförbannat skruva då och då :) |
|
|
Blankt förra året, idag blankt, kostnad imellan bes.0 KR MVH Polkapojken Bort med momsen på Dill |
|
|
Besiktning? Har inte kommit dit ännu... ;-) |
|
|
Blankt Mvh, Kalle ____ Min 320iK: Länk |
|
|
Inga anmärkningar! Dessutom var "min" besiktningsman extremt BMW-intresserad så det blev ett riktigt trevligt besök på SBP. Han påpekade om och om igen hur bra skick min M3:a var i för att vara en 95:a :) Jens |
|
|
Blankt, helt oväntat... Vart så lycklig att jag va ut och rastade den på en grusväg direkt efter =) //Cosmos Vadå Väghållning?? |
|
luddlum |
Besiktade första gången idag. Glapp på båda spindellederna fram. Min touring 318 är från 2000. Vet någon vad det kostar att byta...... |
|
Luddlum, glappa spindelleder medför tyvärr att du måste byta båda bärarmarna i framvagnen. Skulle tro att slutsumman slutar någonstanns kring 7-8 tusen (du behöver troligen inte byta bakre bussningarna, eftersom du borde ha den förstärkta varianten mht bilens årsmodell), om du gör det hos en auktoriserad BMW-verkstad. Om du har de gamla bärarmarna skall du byta till de förstärkta och samtidigt byta bakre bussningarna (och fästena) till bärarmarna. Då kan det kosta ytterligare någon tusenlapp! Detta är ett ganska vanligt fel på E46 och om man "konfronterar" BMW och påpekar den kända svagheten, finns det stor möjlighet för att det kan gå på goodwill om bilen inte är äldre än tre år eller och inte har gått mer än 8000mil. Är bilen äldre eller har gått längre, är det nog bara att slanta och se glad ut.... :o/ Mitt senaste besiktningsprotokoll var utan anmärkningar och med "väldigt fina avgasvärden", som besiktningsteknikern uttryckte det. (CO: 0, CO2500: 0, HC: 000, Lambda 1,00) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Hade en gammal 240 för många år sedan,jag drog mig för att besiktiga körde ju bara till och från verkstad(jobbade som bilmek då) orkade helt enkelt inte laga alla fel jag visste om(Det var många).efter ca 8 månader med körförbud åkte jag in med tanken blir det för många tvåor skrotar jag skiten.BLANKT PAPPER,jag höll för fan på att svimma,sålde häcken för 5 papp direkt. 240:n var riktigt dålig med rejält glapp i p-ändar,kassa bussningar,rost i golv,kärvande bromsar mm. Bilprovningen är värre än bingolotto beror helt på vilket humör bes-gubben är på. BMW:n fick jag 2:a på handbromsen och felinställda dimljus sist jag var inne. |
|
-Daniel- |
positionsljusen trasiga annat en det så gick den igenom så jag e nöjd :) |
530IA-93 |
Här var det blankt! Bes 15/9 (BMW EN BIL ATT TRIVAS I) Mvh Hoffe |
|
Blankt papper. Bes 18/9 Mvh Kim |
|
|
Blankt på M3:an ... saknar henne ... ///MVH TONY |
|
|
Blankt! Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Blankt senast få se om det går lika bra nästa fredag oxå =) __ bmw323.cbj.net |
|
|
Skall in med E39:an idag... får se vad de säger. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Helt blankt, besiktningsmannen tog rentav ett extra varv runt deras "testbana" :) Besiktade 31/3-03. ///M Mer känd som "Z-cyklisten med flyern" :) |
|
| Blankt! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.