|
Sida 6 av 7
|
|
|---|---|
|
Sorry... :)) |
|
|
Starre: Nya vägen? Med norr om stan så menar jag Danderyd, Täby, Österåker,Vaxholm och Vallentuna. Vilken väg menar du? Säg inte att pestkamerorna är på väg hit också aldrig ska man få ha ngt roligt ifred... |
|
|
Hubbe325: Nä jag har inte hört något ville bara se/höra din min....:)))) jag menade vägen som går från V-tuna ovanför Åbybergs kyrkan in mot stan förbi täby kyrkby ja du vet |
|
|
Du menar "arningeleden" eller? Det är f.ö den farligaste vägen dom byggt på länge tror jag. Dålig sikt och livsfarliga korsningar utan separata filer etc. En riktig skitväg som uppmanar folk (tydligen) till idiotomkörningar som är på väg att resultera i olyckor varje gång! Men men, istället för att bygga bra och säkra vägar är det väl bättre (??) att sätta upp kameror för pengarna........ Jävla puckon! |
|
|
Ja Arninge vägen är ingen säker väg, Pendlar den varje dag. Man lär sig vart det går att komma om och vart det inte går. Många blomkransar längs vägkanten där.... Det enda som är säkert med vägen är att den har stora avåkningszoner, det är långt till träd och sånt. Det minskar ju även viltfaran, vilket är bra när de skurit av skogen mot sjön... |
|
|
Starre: Skulle de sätta upp kameror där så skulle jag bli fattig... Nu blev jag orolig... Fast nu börjar det bli så mycket trafik så omkörningar inte lönar sig, man fastnar bakom en annan snigel 20m längre fram... |
|
|
Vet inte om denna länk varit uppe för diskussion men sätter upp den iaf: Länk (Expressen, trafikmagasinet tester visar på att det fungerar) |
|
|
Det verkar som om SPRAYEN funkar i alla fall. Såg på nyheterna där de sände ett litet inslag ifrån trafikmagasinet där de ikväll testar sprayen. OCH DET VERKAR FUNKA. Bäst att se hela programmet ikväll och se om det finns någon "hake" Mvh Har du råd att INTE köra Tyskt? |
|
|
Higspeed_M5: Men enligt tidigare länk från aftonbladet från Polisen så funkar det inte.... Vem ska man tror på???? |
|
|
Frågan är om den funkar på de plåtskyltar med tjocka siffror och bokstäver som de flesta har. mvh Har du råd att INTE köra Tyskt? |
|
|
Det verkar faktsikt som om det skulle fungera:))))i alla fall enligt SVT |
|
|
Intressant att just Trafik Magasinet visar de inslaget. Jag skulle vilja veta hur de funkar på de nya aluskyltarna. BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Dom sa att den fungerade på plana skyltar inte skyltar med relief... /Erik |
|
| det är fler som undrar.....och vart kan man köpa sprayen? | |
|
Vem blir först att försöka sätta dit TM för att ha sagt att det funkat, men det inte har det i just dennes fall? =) |
|
|
Inte för att jag vill vara någon glädjedödare (älskar själv att köra fort) Men ni som e så kåta på att det ska gå och slinka igenom (kanske). Exakt vilken del av "dödsolyckorna har minskat med 60%" var det ni inte fattade. Ni lyssnade kanske inte så noga då. Använd huvet och stå på under kontrolerade former, kamerorna sitter ju oftast på vägar där men vet att det händer mycket olyckor och där det sker många vansinnesomkörningar. Tack för ordet och kör försiktigt // CB. Länk |
|
Aldric |
Länk exakt samma som i trafikmagasinet tycker jag mig se. Team BMW M3 CSN Brahegatan, Borås Länk |
|
hmm.. Ja då sprayade jag inte i onödan då, jag har den plana skylten så det skall funka. Sparar till en ALPINA B10 V8 Länk V8 S kommer vara en kultbil=för dyrt :( |
|
|
Just det..... Kan man skulle man inte gå över till sådana där platta reg-skyltar igen, eller hur var det? Mvh Har du råd att INTE köra Tyskt? |
|
|
Länk Boråsarna tycker till.. Två bilar är fler än en.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.