|
Sida 5 av 7
|
|
|---|---|
|
LNBT Så det verkar vara den bluff vi misstänkte alltså? .::.::.::.::.::. Min bil@Länk |
|
|
Visst kan du kan få den. Halva är kvar. Kolla mailen föresten.. Sparar till en ALPINA B10 V8 Länk V8 S kommer vara en kultbil=för dyrt :( |
|
| Tack för mailet LNBT, uppfattade din text lite fel igår som du förstod, allting blir så positivt efter några tequila... ;D | |
|
Jag fotade med vår vanliga kamera som har en stor blixt, nu kan jag ju inte framkalla via skärmen direkt men det var mest för o se om det gav reflexer tillbaka. Jag såg blixten tillbaka genom objektivet ungefär som o fota emot en spegel. Tror knappast detta är jämförbart med en vägkamera som ju sitter minst 10 m bort, det enda som verkar ha hänt är att ett par lager klarlack gör att den blir blank som en spegel, men det visste vi ju att det gör och det verkar ju vara ett bra sätt o blåsa folk på. Om det nu inte är så att det något annat i som är spec. för vägkameror, på den tekniken står jag mig slätt. Är det inte en vanlig blixt på dem el???? Sparar till en ALPINA B10 V8 Länk V8 S kommer vara en kultbil=för dyrt :( |
|
|
mm, jag tror nog att den funkar. Tror inte polisen har tid/resurser att sitta och efterbehandla massa bilder på överexponerade nummerplåtar för att sen kanske inte ens få fram nått resultat. Skall beställa mig en å testa med digitalkameran..=) en 500:- e ju ändå en liten peng mot att bliav med körkortet om man har oturen att köra för fort förbi en kamera. Finns att köpa i sverige förresten, www.overexposed.se |
|
|
Polisen lägger en del tid på att göra bildbehandlingar om de anser att det kan vara värt besväret. Ofta tar inte digital bildbehandling så lång tid...(när det gäller att få fram läsbarhet på nummerskyltar pga överexponering eller liknande) Desto högre hastighetsöverträdelse, desto starkare skäl till att lägga ner lite tid.... Jag är som sagt lite skeptisk till om det funkar så bra som annonsen skriver. Ser fram mot ett utförligt test! :o) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Johan, såg att du sprängde 5000 vallen ! grattis? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Z3c 4 ever!, tack för det! Men faktum är att jag faktiskt har slutat kolla på räkneverket. Kanske mest är en mätare på bristande fritidssysselsättning...! :oDDD Se där, då blev det ett inlägg till i räknemaskinen! ;o) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| apropå hastighetskameror, går motorcyklister fria, motorcyklar har ju ingen plåt framtill, hmmm... | |
| Skulle bara tipsa om "www.osynlig.com", där kan man köpa den magiska sprayen som vi alla behöver till våra feta BMW:s!!! | |
|
Sprayen testas i trafikmagasinet ikväll. Verkar funka, frågan är bara om de använder samma typ av blixt o kamera som finns i "skåpen". Mvh Daniel.g |
|
|
Enligt tester med polisen så funkar det inte se länk: Länk |
|
|
Men på Rapport i morse sa dom att den funkar.. Blir till att titta på trafikmagasinet. (inom parentes kan sägas att det var inte med lite sarkasm som dom sa "en burk för ett par hundra kan förstöra hela 400 miljoner kronors-programmet av trafikkameror") Två bilar är fler än en.. |
|
|
Verkar bero på vilken typ av skylt man har. Den blanka plastskylten verka fungera men den nyare reliefskylten av metall är svårare att dölja med spray (låter ganska logiskt). Kanske kommer ett påbud att alla måste byta till den nyare typen...? ;) |
|
|
Angående att polisen säger att de kan läsa regnr trots photo blocker så stämmer nog det vad gäller reliefskyltarna, men inte de som är helt platta. Reliefer ger ju alltid skuggor och då borde man kunna läsa numret. "- En polis vi har pratat med säger att de enbart testat reliefskylten, den nyaste sortens skylt. Vi har testat den som den överväldigande majoriteten av Sveriges bilar har, den platta skylten med lite tjockare bokstäver" Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
ahhh cyberkallen hann visst först :-) Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
Det skulle heller inte vara förbjudet enligt experter stod det i AB. Kanske ska beställa hem en burk.... Fast vi har inga fartkameror ännu här norr om stan. |
|
|
Hubbe, visserligen inte. Men snart har vi vägtullar !! |
|
|
Tack... nu har du sabbat mitt humör idag... recis som jag satt och njöt av friheten från kameror.... |
|
|
Anders S: Nu ska vi inte förstöra länken med väg tullar:))) Hubbe325: Är det inte på g med kameror på den nya vägen in till stan den är lite för bra:))) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.