|
Sida 4 av 7
|
|
|---|---|
|
Så så ps, nu tycker jag inte att vi ska gå till överdrift här. Bara för att man kör för fort någon gång så betyder det inte att man skulle var omogen, eller inte borde få köra bil. Att t ex ligga i 100 på en 90-väg tycker jag inte är speciellt allvarligt, beroende på väglag och övrig trafik naturligtvis. |
|
| Nisse: Det gläder mig att höra, är själv av precis samma övertygelse. Som du säger, det enda som fungerar är att hålla farten och om man missar det av någon anledning får man ta konsekvenserna. | |
| Drutten: Att köra för fort är upp till var och en, det som irriterar mig är att folk inte kan acceptera följderna om de blir tagna och det är det beteendet som är omoget, inte fortkörningen i sig. Jag kör själv för fort ibland men jag vet också att om jag blir fotograferad, 'lasrad', trafipaxad eller annat så får jag stå mitt kast och inte försöka hitta en massa genvägar och/eller ursäkter för mitt beteende. | |
|
Japp, därmed inte sagt att jag aldrig kör för fort, jag drar gärna på på motorvägen tex. Men som sagt, man får ta konsekvenserna... |
|
|
Ok, då är jag med, och jag håller med om att var och en naturligtvis får ta ansvaret för sina handlingar. Kör man för fort så är det bara att acceptera att man kan åka dit. |
|
|
I dag har jeg kjørt på E6. Fredrikstad - Svinesund - Fredrikstad. Og det ble en drøss med forbikjøriger, kjørte laaangt over fartsgrensen så mye som mulig. I likhet med alle de andre bilene, så lå vi i 80 foran fartskamerene, og 80+++ etter å ha passert dem. Obs! Jeg og to-tre andre biler kjørte i 140+ over en rak strekning. Ingen andre biler i motgående felt, fri sikt. Ok, man kjører selvsagt med litt større risiko (teoretisk), men man er desto mer årvåken der man sitter bak ratten. Jeg er en stor jævel av en satan i trafikken. |
|
| Var köper man sprayen lättast och billigast? Man ska inte skaffa larservarnare istället? | |
|
LNBT Hur går det med sprayen? ___ ///Majk |
|
|
Har inte fått den än, köpte på postorder från Norge. Lovar o skriva när jag fått den o testat. Sparar till en ALPINA B10 V8 Länk V8 S kommer vara en kultbil=för dyrt :( |
|
|
LNBT Men ... såg nu under ditt namn ... nada?! ... vart har du gjort av din 540? Är det så att Alpinan är på G in i ditt garage? :) ___ ///Majk |
|
|
Länk Sparar till en ALPINA B10 V8 Länk V8 S kommer vara en kultbil=för dyrt :( |
|
|
Gå in här och läs tråden, den visar ett klockrent exempel på vad jag menar. Skulle inte förvåna mig om polisen inte hade tid att rycka ut pga att de stod i grannkommunen och mätte laser på motorvägen... Länk |
|
|
Nu har de skickat den, var tydligen slut på lagret. Reflekterer foto radar bilder. Spray på skiltet og gjør skiltet usynlig for foto. Bevist å unngå foto radar og rødt lys kamera. Uavhengig testet av FOX NEWS og Denver Police Department. Klikk her for å se Test Resultat. Vist på CBS News. REFLEKTERER foto radar flash, hjelper til å unngå en dyr bot! RASK spray-på formula er lett påført i løpet av minutter! USYNLIG for det nakne øye, bare du vil vite at du har det på! EKSKLUSIV formula! God for opp til SEKS skilt. BESTE alternativ for de områder du ikke kan bruke anti-radar skilt cover! En påføring av Photo Blocker er god for livstid. Hvordan virker "PHOTOBLOCKER"? Poto radar kameraer bruker ofte en kraftig flash for å fotografere skiltet på din bil når du kjører forbi fotoboksen (hvis du kjører for fort). "PHOTO BLOCKER" sin spesielle formula virker slik at den reflekterer lyset fra flashen tilbake til kameraet. Resultatet er et overeksponert og uleselig bilde, som ofte kan hjelpe deg å unngå en dyr bot. INSTRUKSJON 01. Fjern skiltet. Legg det ned flatt. 02. Spray på Photo Blocker jevnt til overflaten er totalt dekket. La det tørke og gjenta 2-3 ganger tilskiltet erveldig skinnende. 03. La det tørke i 2 timer. Skal holde hele livet Vi gjør oppmerksom på at det kan være ulovlig å bruke denne sprayen på skilter i Norge. Antifotosprayen kan rammes av norsk lov. I forskrift om bruk av kjøretøy heter det nemlig at man straffes med bøter eller fengsel i inntil ett år om man vanskeliggjør identifikasjon av kjøretøy. Derfor anbefaler vi IKKE å bruke denne på skilter i Norge eller land der det er ulovlig! Les hva avisene skriver: Washington Times Vi garanterer ikke for noe resultat med denne spray. Vi bare videreformidler hva andre har skrevet om produktet. Ingen returrett. Miscellaneous : Email en Venn Produkt Spørsmål Klar for å bestille? Listepris: NOK395.16 (NOK490.00 inkl mva) Gamerz : NOK321.77 (NOK398.99 inkl mva) Du Sparer: NOK73.39 (19%) NOK91.00 inkl mva (23%) --------> Euro 40.81 ex. tax w/Paypal Sparar till en ALPINA B10 V8 Länk V8 S kommer vara en kultbil=för dyrt :( |
|
|
LNTB: har du fixat din skyllt och testfotat? Funkar det så köper jag det direkt. Inte så mycket för fartkameror som för att förbereda mig mot biltullar! Starre; såg att du var halvsugen. ska vi spara på portot om det funkar för LNTB? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
DÄR har vi ett riktigt bra användningsområde för sprayen! Biltullar! Funkar sprayen så kan nog tillverkaren tjäna en ordentlig hacka på oss överkörda Sthlm:are. ///Jesper |
|
|
Glöm inte att ta testfotot med polariseringsfilter! Helst bör man väl även använda en högkvalitativ digitalkamera, och kolla om man kan "bildbehandla fram" nummret. Bäst är givetvis att köra ett riktigt "livetest", men då kanske insatsen är lite hög.... ;o) Jag är mycket nyfiken på om detta verkligen fungerar! Inte för att jag personligen tycker att fartkamerorna är något stort problem, utan för att se om marknadsföringsargumenten verkligen stämmer! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Skall testa till helgen den har kommit nu, det jag har i testa med är en 3,2 milj pixel kamera från jobbet. Vet inte om DET kommer funka, någon? Sparar till en ALPINA B10 V8 Länk V8 S kommer vara en kultbil=för dyrt :( |
|
|
Sådär nu har jag lagt på 5 lager, jag tog 4 bilder men ingen verkade ge spec. mycket reflexer, jag såg blixten i skylten men mer var det inte. Men jag kan faktist spegla mig i skylten numera :-) Jag hade en liten digitalkamera med liten blixt. Är det någon här som vet hur mycket blixt det blir på vägen och om det är jämförbart med en vanlig digi. kamera Om någon vill ha bilden går det bra o maila mig så skickar jag den. Ni får leva med att det inte är en BMW numera... Sparar till en ALPINA B10 V8 Länk V8 S kommer vara en kultbil=för dyrt :( |
|
|
Snälla töm ditt e-mailkonto LNBT! Förresten skicka EN bild bara till robert_t_jansson@hotmail.com |
|
|
Säljer du resten av burken förresten? 8D MVH Robban |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.