|
Sida 1 av 7
|
|
|---|---|
|
Någon som läst: Länk Vart får man ta på den? någon som vet? | |
| Hittade den på Länk finns säkert på fler ställen | |
|
Länk Norsk sida! |
|
| Läste någonstans att det funkade med "klarlack" när det va mörkt ute. | |
|
Nån som testat denna "mirakel" spray? ___ ///Majk Min bil @ Länk |
|
| Jag tror inte på den där sprejen, hur vet man att den funkar? Hur länge håller den? Med tanke på att man tvättar bilen och det regnar etc? | |
|
>> stensth << Stod på sidan att en sprutrunda skulle hålla en livstid. Men om det stämmer vet jag inte. ___ ///Majk Min bil @ Länk |
|
|
Tror knappast att det funkar. Däremot hörde jag talas om en kille som lär ska ha monterat nummerplåten med gångjärn i överkant, och satt fast den nertill på stötfångaren, och även sänkt bilen rejält. Resultatet var att vid höga hastigheter så vek plåten sig inåt pga luftmotståndet och blev oläslig för eventuella kameror eller poliser, men så fort han sänkte hastigheten så blev den synlig och lär ska ha sett helt OK ut. Fast jag undrar om det kan funka. Kan vara en skröna. Inte en BMW till... |
|
|
Är lite skeptisk till att detta funkar. De skriver att reflektionen skall öka och därmed överexponera bilden vid skylten. Är det inte så att man i många delstater i USA inte har reflekterande skyltar!? Våra skyltar är ju redan från början belagda med ett reflekterande material.... Dessutom skall polisen enligt uppgift ganska lätt kunna bearbeta bilderna som kameran tar, vilket troligen gör att enbart en överexponering inte hjälper. De kan säkert ta fram nummret genom att göra lite bildbehandling! Om någon är tillräckligt "modig" att testa medlet och bränna förbi ett kameraskåp med aktiv kamera, kan han/hon gärna skriva om medlet fungerar! ;o) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
"- Det är skrämmande om människor köper sådant här bara för att kunna köra fortare. Då har man helt missuppfattat sin roll i trafiken och borde åka kommunalt i stället, säger Kent Fernström som arbetar med trafikpolisfrågor hos Rikspolisstyrelsen." Kan inte mer än att hålla med. |
|
|
grizzly: Håller med till 100%. Tro nu inte att jag är något slags helgon som aldrig kör för fort men jag försöker faktiskt alltid hålla mig till hastighetsgränsen. Att man ibland ligger i för hög fart ibland får man väl skylla på fartblindhet eller egen dumhet antar jag. |
|
| exakt, bättre och hålla hastigheten och slippa köpa sprayer som "tar" bort skylten och slippa att få böter hemskickat på posten! | |
|
Länk Tror det när jag ser det... Mvh, Kalle ____ Min 320iK: Länk |
|
| Finns det någon sprej för att sudda bort samvetet när man sedan kört ihjäl en stackars småbarnsfamilj? | |
|
Danielb, jepp: Thinner! ;o) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Hva med elektrisk rullegardin foran skiltet? - Må bare legge til at jeg tar avstand fra slik "holdning" i trafikken. |
|
|
Man kan ju även reflektera över hur mycket resurser, pengar och tid, man lägger ner på att haffa folk som kör några km för fort och ställa detta i relation till hur många andra, allvarligare, brott man misslyckas att förebygga/förhindra/utreda pga resursbrist. Jag tänker då på sådant som inbrott, mord, misshandel eller varför inte andra allvarligare trafikbrott som fyllekörning eller livsfarliga omkörningar. Jag vill påstå att man på många håll helt har missförstått sin roll som polisbefäl och borde byta jobb. |
|
| bstrand: Håller med! | |
| bstrand: Forstår du ikke at det er den eneste måten å regulere trafikken på? Selv skulle jeg ønske at jeg kunne kjøre hvor fort jeg ville, men forstår at det ikke bør være lovlig. | |
|
Morten: Klar jag förstår att hastighetsbegränsningar är nödvändiga. Dock ifrågasätter jag hur mycket resurser som skall läggas på olika polisiära uppgifter. En liten anekdot: I helgen åkte jag förbi en poliskontroll där 4 poliser och två bilar stod och mätte med laser. Detta en lördag kl 14:00 c:a. På måndagen efter kunde man läsa i tidningen om bråk, misshandel och annat djävulskap som hade inträffat på kvällen samma lördag. Frågan jag då ställer mig är: Förhindrade poliskontrollen på dagen att någon blev skadad eller dödad i trafiken? Förmodligen inte, chansen är försvinnande liten att det skulle ha hänt nåt om de inte stått där. Kunde samma 4 poliser förhindrat att något av kvällens brott hänt? Ja, chansen är i alla fall BETYDLIGT större. Genom att bara finnas utanför uteställena på kroggatan och däromkring så kan mycket av det bråk och oprovocerade våld som förekommer helt eller delvis elimineras. Genom att patrullera de platser där man vet att det stjäls mycket bilar kan man säkert undvika många bilstölder, eller kanske tom ta någon biltjuv på bar gärning (önsketänkande kanske, men det skulle inte behöva vara det med rätt prioriteringar). Genom att besöka de platser där ungdomar (barn) brukar hålla till och supa kan man förhindra att kanske nån i alla fall undviker att bli för packad och tvingas uppsöka läkare eller värre...jag kan fortsätta nästan hur länge som helst med brott som man borde lägga mer krut på att förhindra. Med ovanstående resonemang så anser jag att man prioriterar helt fel inom polisväsendet. Det betyder inte att man skall slopa hastighetsgränser, men man borde kraftigt minska prioriteringen av detta brott, som fått oproportionerligt stor del av polisens resurser! |
|
|
WOW! en sådan spray skulle alla ha! Speciellt när man e 15 min försenad till jobbet varje dag och är tvungen att snitta 180... Men så är frågan hur vet man att den funkar?! Vi bor trots allt i sverige och det börjar närma sig höst :( det kommer ju att regna, va händer då? Måste man kanske spraya på efter varje gång det har regnat? Sprayen kostar trots allt 300 kr... Blir lite dyrt i längden ;( rBy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.