|
|
|
|---|---|
|
En del mornar när jag kör ut bilen från garaget så känns en tydlig bensin lukt, jag har kollat bensin slangarna men ser ingen läcka. Kan någon förtydliga var jag skall titta. Eller kan detta vara normalt. Jag såg imorse att jag hade Rolls-Royce vanos-hur rädd skall man vara, han går lite ojämnt när han är kall? Tacksam för hjälp1 | |
|
Be BMW lyssna på VANOSen vid nästa service om du är osäker, tar dem bara någon minut att kolla. M-motorn när den är kall är aningen ryckig.. med betoning på ryckig. /eFx |
|
|
Jag gjorde en sökning här på forumet på bensinlukt. Massor av trådar. Kointrollera klämmor, slangar mm. Sök och läs. Massor av matnyttigt... //Erik// ---Bättre väghållning än mittlinjen--- |
|
|
Hej Jag gjorde en sökning bara på Z-forumet innan men en utvidgad sökning gav betydligt mera, jisses vad det stinker bensin från BMW's runt om i Sverige, de borde fundera på att byta slangleverantör. Jag kollade på slangarna precis när jag startat bilen och såg ingen läcka men jag får väl byta dem i allafall, för att vara på den säkra sidan. |
|
|
Min luktade bensin förut när jag körde upp för backen i garaget, hittade felet, inte så allvarligt dock... Hade satt dit tanklocket snett så det skvimpade ut.:)) /Henrik |
|
| Bensin lukt? kan vara trykkregulatoren,ligger under det indere insuget næermast torpedovegg. Rod | |
|
En kall motor förbränner inte all soppa, en del åker med ut. Har du ett litet garage så skall det nog lukta soppa. Men öppna huven och ta ett andetag där oxo...... Ironman |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.