|
|
|
|---|---|
|
Bytte nyligen dämpare & fjädrar fram och bak på min bil. Ett par sköna Bilstein dämpare sitter nu på och det gjorde underverk vad gäller både komfort och väghållning. Det har nu blivit dags att ta en titt på vad som händer om man byter bussningarna i hjulupphängningen. Spindellederna ska bytas, men vilka andra bussningar bör jag byta? Jag kommer inte att göra jobbet själv, dock brukar min hovmekaniker alltid göra bra jobb varför han kommer att få fortsatt förtroende. Om någon kan berätta vilka bussningar som sitter fram respektive bak, och vad man bör montera så hade jag blivit mer än tacksam. (mekanikern är duktig på att skruva men kan mest om raktframracing på två hjul, därav mina frågor). (sökfunktionen gav mig bara en massa förvirrande svar om powerflex bussningar, polyuretan? och länkarmar. Vill någon vänlig själ upplysa mig om vad som sitter fram resp. bak och vad det rimligtvis bör kosta så hade mitt huvudbry genast minskat drastiskt). | |
|
Förresten. Tack för Bilstein tipset Asken. |
|
|
Phippi: kul att du blev nøjd. JAg har sjælv gasat norska kringelikrokvægar nu på morgonkvirsten påvæg från sthlm till Ess och det har slagit mig hur underbart chassie jag har:)) Prova ett par modesta sænkfjædrar fram max 15mm sænkning mot vad du har idag och byt ut lænkarmar och momentarmsbussningar. JAg ahr anvænt originalgrejor att experimentera med sånt som ær okænt tycker jag sjælv ær lite jobbigt. Køp en kompressor så får du flåsa som matchar væghållningen, www.esstuning.com |
|
Mattan |
Vem säljer Bilstein? Det börjar bli dax,,, |
| Phippi: Byttet du dämpare & fjädrar fra orginal til Bilstein OG fikk bedre komfort? | |
|
Motornord är en av dem som säljer Bilstein. Länk Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Även BMW-handlarna säljer Bilstein... | |
| Need For Speed i Malmö är nära och bra! | |
|
Morten M: Jag anser att komforten blev bättre då jag bytte till nya dämpare därför att de gamla var en aning svajjiga. Normalt sett borde inte mina orginal dämpare varit så slitna, men den väg som går dit jag bor var (omlagd nu) väldigt dålig varför slitaget måste varit extremt. Dom slets förmodligen ut i förtid :( Om man sen anser att en stötigare bil är mer komfortabel att färdas i är ju en helt annan sak ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.