|
|
|
|---|---|
|
Jag har en M5 Touring -92 och undrar hur stor fälgdiameter man kan få på utan att modifiera bilen. Bredden vill jag nog ha kvar org måtten på. d.v.s. 8" fram och 9" bak. Funkar det med 19 eller är det bara 18 som går på??? Jag har sökt inlägg utan resultat -=$¤CimmenpoweR¤$=- Länk | |
| Lämpligaste dimensionen enligt gummiverkstäder på en E34 är 17" pga av ganska små hjulhus. Men visst går det att få på 19", men risken är att det tar i skärmkanterna bak... 18" är inga större problem att få plats med. | |
|
Jag har ju org. 17" nu och dom börjar se lite små ut dessutom ska dom renoveras och "konserveras" för framtida bruk. Nån som har provat med 19"?? -=$¤CimmenpoweR¤$=- Länk |
|
| Varför skulle det inte funka med 19" om man håller sig till rätt rullomkrets och ET? Hjulet blir ju inte större än 17" resp. 18" då. | |
| Det jag syftade på är att 19" fälgarna nästan alltid är så pass breda att de tar i... Det är svårt att hitta smala 19" hjul... | |
|
8" resp. 9" är väl inte så smalt eller är det kanske det när det gäller 19" och går det få en uppsättning 19" med samma rullomkrets som mina org. 17" M5 fälg?? -=$¤CimmenpoweR¤$=- Länk |
|
|
I bak kan du då välja 255 eller 265/30-19 vilka har samma rullomkrets (<1% skillnad) som 255/40-17. Jag har 265/35-18 på min M5 bak och det funkar klockrent (det är också samma rullomkrets som 255/40-17 inom 1%). |
|
|
Kane: Tack men hur blir det fram då??? En fråga till: Om 19" som du pratade om ovan har samma rullomkrets som org. 17" och man tar samma bredd så borde det inte vara någon skillnad med tanke på att det kan ta i och så vidare...??? -=$¤CimmenpoweR¤$=- Länk |
|
|
235/35-19 bör ha samma rullomkrets som originalets 235/45-17. Om du har samma rullomkrets, däcksbredd och inpressningsdjup (ET) på fälgen som original skall det funka. |
|
|
Vet nån om nån E-34:A med 19"?? -=$¤CimmenpoweR¤$=- Länk |
|
|
Jag har 19" på min E34. G-UNIT Länk |
|
|
Farre: Den ser ju grymm ut!!! Men den bredden går inte på utan plåtbreddning som du har gjort va?? Jag ska ju kränga på 19" utan modifikation på bilen. Jag har ju nivåreglering om det hjälper nåt?? Nån som har 19" utan att ha modifierat hjulhusen?? -=$¤CimmenpoweR¤$=- Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.