|
|
|
|---|---|
|
Är det någon vänlig själ som har en skiss på hur startmotorn sitter och demonteras på en v8, 530-93. Jag har nämligen lånat ut min rep bok till en vän och jag får inte tag på den problemet jag har är att bilen bara dog igår vid en korsning. När jag skulle starta den igen så var bilen helt död. Inte ens ett klick i startmotorn. Jag tyckte även att det luktade litet bränt... Vi testade med startkablar, men icke.(vilket jag inte heller trodde att det skulle funka). Det går dock att rulla igång bilen, så hem till garaget för att kolla litet, och nu klickar det ibland, ibland inte i startmotorn. Har dessutom ett helt felfritt batteri, nytt sedan en vecka och kollat..har även testat med en starter. vad kan detta vara? glappt eller startmotorn, några förslag!! | |
|
Ge startmotorn direktström för o kolla den men hur minns jag ej en skruvmejsel mellan polerna på starten? Kolla med ngn som är säker... Länk |
|
| Knappast startmotorn tycker du ska prova ett annat batteri först du kan ha fått kortslutning i ditt och då hjälper inte startkablar du måste koppla bort ditt sen sätta på startkablar direkt på din batterianslutning,funkar det då ja då behöver du bara köpa nytt batteri men visst startmotorn kan gå sönder bara rakt av också..har hänt mig på min andra bil | |
|
gto80: jag har testat batteriet och kört med starter direkt på batteriet, har tom byt batteri, men ibland klickar det och ibland inte, behöver en instruktion om hur startmotorn demonteras? anyone? |
|
| Ok bra för man kan lura sig och riva starten sen visar det sig att det var batteriet , solenoiden kan har upphört att vara med ,den går att byta..men det kan många gånger vara bättre att sätta dit en bytesstart i såfall om den man har hängt med länge | |
| Det finns även ett antal relän som du kan kolla upp. Tror mera på relä fel än startmotorn jag. | |
|
per_j82: var sitter reläerna, det sitter två gula under baksätet som "klickar" när jag vrider på nyckeln... är det enbart dessa som är till startmotorn? |
|
| Misstänker att det sitter under baksätet... I ETK:n finns ett relä med benämning: "Startmotor Spärrelä." | |
|
kan du se/beskriva vilken det är |
|
Gold |
Sådär lät min 320i 90 när startspärren hade hängt upp sig. Allt funka förutom startmotorn då den bara klicka. |
| Kolla jordflätan! Ett tips baserat på egna erfarenheter.... | |
|
Har du ingen möjlighet att mäta spänningen på anslutningarna på startmotorn? Den grova kabeln ska ha samma spänning som batteriet, anslutning 50 ska ha spänning i startläge. Men kolla alla plus och minusanlutningar till motor/startmotor först. FAF |
|
|
problemet är att jag inte vet vilken väg jag skall komma åt startmotorn... underifrån ser det ut som jag skulle behöva ta bort grenröret.. någon som har ett tips hur jag skall komma åt startmotorn? |
|
|
gold: gick det att rulla igång din bil? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.