|
|
|
|---|---|
|
Usch vad trött man blir.... Tänk så många bilar det finns med trasig färdrikningsvisare (blinkers). Börjar bli sååå trött på denna nonchalans att jag snart kommer att köra på någon... Här i Sthlm tycks det vara "jag är först" som gäller vid filbyten oa. Bomsar man in för att släppa fram en bil i rondellen orkar bilisten inte ens blinka för att tala om att han/hon har för avsikt att tex svänga ur.... Dax att vi skärper oss eller ska det råda anarki ? ak | |
|
man kan ju undra om folk valt till "viktminskningspaketet" utan blinkers o bakspeglar???? M POWER- När du älskar att KÖRA!!! |
|
|
Vägverket borde avsätta pengar ur skyltfonden (pengarna från personliga reg-skyltarna) till något forskningsprojekt kring tankeläsande blinkers. Problemet är väl hur glödlampstillverkarna ska fixa lampor som pallar det, med tanke på folks virriga tankegångar. Eller så blir det värre idag, det slutgilitiga beviset för att folk inte tänker bakom ratten. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
För att inte tala om alla bilister som tror att varje gata/väg blir en huvudled så fort DOM kör där, de har med andra ord glömt bort eller inte förstått högerregeln!! mvh MW-Guru |
|
|
Sedan finns det ju de tokfransarna som kör stealthköret!!! Vet inte hur många lampor en bil har i normala fall, men de har iallafall inte någon av dem igång. Blir alltid lika förundrad över hur man kan köra bil när man knappt kan se sina instrument p g a total mörkläggning. Samma sak varje år när det börjar bli mörkare på kvällarna Kanske så att de kör i ljuset från sin bilradio ;-DD Skämt åsido många glömmer att slå på sitt ljus innan de beger sig ut på vägarna |
|
| Och "anti-stealth"-typen som tänder alla lampor som finns; halvljus och dimljus och solar sig i glansen... | |
|
Helljus förekommer även det... //Cosmos Vadå Väghållning?? |
|
|
Sen är det en HEL DEL bilar i rusningstrafiken i sthlm, snabba beslut gäller, inte alltid man hinner slå på blinkersen. /J |
|
Paap Reeder |
Hej! En fråga under ungefär samma topic: Är det numera tillåtet att köra om på HÖ- sida på motorväg? MVH /// Paap R |
|
Paap R: Det är bara tillåtet med omkörning på höger sida på vägar med 70/50/30Km/h eller under det. "Tänk vad kompliserat det blir när en sak leder till en annan" |
|
|
Speddy> Och vid köbildning på alla vägar, väl? Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Hangaround: Japp, det stämmer! __ Länk |
|
|
Lite lustigt med en blinkersdiskussion på ett BMW forum. Min erfarenhet (och många med mig) säger att BMW-bilister är absolut de som är sämst på att använda blinkersen. Kanske hänger det ihop med det attityder som en typisk BMW ägare har -"Här kommer jag. Jag är störst, bäst och vackrast, flytta på dig!" ;) |
|
|
BMW-ägare är bäst på o blinka! men inte bäst i trafiken... bäst smak? min smak! M POWER- När du älskar att KÖRA!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.