AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
784

ABS lampan lyser 635CSi

Lj
11
Ljupce
520i Touring-96
518i -91
635csi-86
Tjena
Undrar bara om någon vet hur man kollar vad som är fel på ABS systemet på en 635Csi utan att lämna in bilen???

BMW 635CSi

jo
972
johnor
Några gamla BMW:er
När lyser lampan? hela tiden eller över en viss hastighet. I fallet med att lampan lyser över en viss hastighet är det mycket troligt att felet ligger i att någon ABS-krans vid något eller några av hjulen inte har alla kuggar kvar. Då den lyser hela tiden, även stilaståede så har du förmodligen britt på någon ledning fram till hjulen eller givare som är kass. Har bilen gått i salt så är sannolikheten att de bakre kuggarna på kransen och/eller givaren gett med sig då den sitter väldigt utsatt, en mardrömskontruktion där man kan tro att konstruktören måste haft royalties på kransar och givare som reservdel.

/Johan
Lj
11
Ljupce
520i Touring-96
518i -91
635csi-86
Tjena Johan
ABS lampan lyser när jag börjar köra bilen och är på tills jag stänger av bilen.
Detta felet visade sig när jag bytte batteriet på kretskortet bakom instrumenthuset.
Det visade sig att snubben som hadde bilen innan hade satt lampan fel!!!
Den satt bakom en grön grej så att varje gång jag började köra så lyste det grönt vilket ingen hade hört talas om.
Kan man mäta upp systemet för att felsöka???

Ljupce

Paap Reeder
Hej ljupce!
Vill inte skrämma upp Dig men.......dessa ABS-kransar på bakhjulen på just våra bilmodeller...........har ett hårt liv i saltet.

MVH /// Paap R
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.