AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
6.730

Hur ofta byter ni bil?

Sida 4 av 4
Visa användare
4.005
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Jag älskar min bil men suget kommer igen som sagt, Har lovat att jag ska behålla den muvarande och ska verkligen försöka.. Men av någon anledning har jag fastnat för F11 Vit med Brun skin givetvis M pkt.. Så sexit.
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Jag behåller oftast mina bilar länge. Men eftersom vi har fem bilar i hushållet så tycker jag ändå att det oftast finns tankar på att byta ut någon bil.

Det är nog få på autopower som slår mina ägandetider jag har på hobbybilarna. Renaulten som jag köpte -87 av min morfar, som hade köpt den ny 1973. Då som bruksbil och sedermera blev den hobbybil. Triumphen köptes som rolig och öppen sportbil redan 1988. Den skulle jag kunna sälja idag eftersom den används så lite, men då skulle mina barn förmodligen säga upp kontakten med mig;-) Så den får också bli kvar.

Jag har för övrigt en snöskoter kvar som jag köpte ny 1976.
Sl
1.147
Slippy
M3 touring comp 2025

Ganska ofta haft 9st bilar sedan april 2015.
Haft ett stökigt år bakom mig där jag haft:

BMW 320d -13 (privat)
BMW 520d -16 (lånebil)
BMW 125d -16 (lånebil)
BMW M3 - 17 (privat)
BMW M140 - 17 (lånebil)
Audi A6 - 16 (leasing)
Audi A4 - 16 (leasing)

Faktiskt kul att ha testat en stor del av BMWs portfölj under en kortare tid, även tydligt att Audi ligger en bra bit efter motsvarande modell.
Sl
1.147
Slippy
M3 touring comp 2025

Ja inte komfortmässigt men teknikmässigt helt klart, min skärm i audin ser ut som Tetris-8 bitars då är det ändå årsmodell 2016.
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Vartannat år ungefär.
bl
270
bluetrain
x3 msport
brukar tycka det blir rätt bra att köpa en 1-2 år gammal bil och sen ha den 3-4 år. Då blir värdeminskningen inte så farlig och att risken är rätt liten för allvarliga missöden i och med att bilen är relativt ny under ägandetiden. Detta synsätt har tjänat mig väl de senaste tio åren.

Tyvärr tycker jag bmw tappat det lite på senare och blivit tråkiga så har inte fått något direkt ha-begär efter t ex nya femman. Hoppas nästa treserie kan överraska positivt.
Sa
566
Saab9-5
X5 F15 -16
Det börjar kännas som alla produkter i samhället är färdigutvecklade och inte ger ett ha-begär. typ platt-tv, iphone samma sak som för 5 år sen, nya och gamla 5-serien också typ samma sak osv.

sen säger dom att utvecklingen går framåt i en rasande takt och att robotarna tagit över våra jobb snart, men jag tycker det inte händer nånting. Börjar jag byta bil lika sällan som man byter PC är det nog en bra sak antar jag.
Ma
1.342
Matthias
328i GT - 2016
320dT - 06
Lexus RX400h - 06
byter bil allt för ofta, det kostar normalt sett...

Men det är märkligt hur bilbytarjäveln slår klorna i en redan efter några månader med ny bil. Jag har ingen större lust på nyare bilar, kanske mycket för att jag inte har råd. Men jag tycker det är roligt att gå igenom BMWs modellprogram, sakta men säkert. Det är kul att pröva allt från 1,6 rak fyra till 4,0 V8 och se skillnader men också hur väl BMW kunde få en 316 e36 att lira. "Bästa" bil så länge är nog min 540 e34 som var i bra skick och gick kanon. När den kom måste det ha varit en riktig dräparbil. Siktar nu in mig på en e38 som jag aldrig ägt. Tips på köp mottages...

Matthias
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.