AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
6.728

Hur ofta byter ni bil?

Sida 3 av 4
be
745
beamer
BMW 320/325 E30 -84
Oj, oj...jag bytte bil i snitt var 3:e månad ett tag :) Har haft 40-45 bilar varav 12st BMW sen -92. Köpte en andra bil (passat GL -86) då jag hade M5:an och den har jag nu haft i 1.5år, nytt personligt rekord med andra ord.

Den har jag kört i 3500 mil nu och förutom normal service endast bytt en kopplingsvajer och dämpare bak.

Har iaf märkt att ju äldre man blir desto mindre byter man bil.
Det är inte bara bilar som jag haft ett stort antal av...även motorcyklar och skotrar.

Antar att själva höjdpunkten är letandet av bil :) Läser alla annonser i motorbörsen/fyndbörsen/blocket/bmwpower osv varje vecka.

Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Haha, nï är lika galen som mig (hade jag räknat med nåt annat??). Nu har jag frugan med på ett bilbyte iallafall! 323 Cabrio mot en X5 3.0Diesel med Sportspakk, Navi och TV. Annonsen är ute och vi väntar i spänning på första norrbakke med för mycke pengar...

Snart uppdaterar jag profilen här hoppar jag:-) Dumpar npg golfen oxå samtidigt. Trots allt 700.000 nok jag skal ut med...

ônska oss lycka till?:-)

Mvh
Hosse

"anklagar norrmännen för alla stavfeil"
Länk
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Hosse: Jeg trenger vel ikke spørre om hvorfor du har tenkt til å dumpe golfen, men hvorfor har du kjøpt den inthefirstplace? :) Lykke til med X5, din rikmann!
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Morten M; Ganska enkelt. Trodde jeg kunne bruke den i min nye jobb, MEN det var en viktig delalj der. Garagen på jobben må jeg betale selv og den koster 1000 Nok i måneden... :-)
Kjøpte den fordi den var sinnsykt billig faktisk.

HEIA norge!

Mvh
Hosse

"anklagar norrmännen för alla stavfeil"
Länk
Visa användare
236
BMW-tjejen
BMW X5 35d -10
BMW M535i -87
BMW 530D Touring -02

BMWCS #07116
BMWSC #717
Jag har haft bil i drygt ett år och är nu inne på min femte...

Länk
Har äget en bil som längst i 1,0år så totalt blir det 26bilar:-) nu senast...hämtar på fredag den 5/9 en 330 sedan.
Visa användare
76
Speeedy
Audi a6 avant -13
Mb 200kompressor -04
25 bilar på 8år.. En va dock inte i trafik /(tog en älg efter 3 dagar)

Det längsta jag ägt någon bil är 16 månader (2st) blir ju så trött på dom efter ett tag..

Inne på min första BMW nu, tror nog det kan bli någon mer:)

Bmw-boy
Har haft körtkort i 5år och har bytt 5bilar tills idag.

Drive Like U Stole It!!!!!
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Har haft 8 bilar på 1.5 år. A4:an och BMW är dom jag haft längst. Vardera nästan ett halvår. Nu går jag i bilbytar tankar igen och riktigt suktar efter en 540 95:a med M paket och manuell låda. Får se om man hittar nåt vettigt...
Je
88
Jens_83
kör Ådi!
Har haft fyra bilar på två år men ja ser att
man e långt ifrån värst, hehehe...börjar bli dags igen, det kliar i fingrarna =)
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Jag är inne på min 6:e bil och har haft körkort sedan 1976!Finns det nån här som haft färre bilar på 28 år?Skulle inte tro det;-)
/A
Lo
79
Lockheed
525i Touring -94
Är på 6:e bilen på 22 år. 525 har jag ägt i ett år nu och har kört 32000 km med den. Min förra bil köpte jag -97 och den kör frun med nu. Den var körd 137000 km när vi köpte den och nu har den rullat 286000 km. Det har varit så dyrt att byta bil i Finland så man har varit tvungen att avstå fastän "bilbytarnerven" har skavat något otroligt.
Visa användare
4.005
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Tråd lyft!
Jag har hållit på sähär sedan 2005 kan inte lyckas inte behålla en bil längre än ett år. Nu är jag sugen på byta bil igen, när tar det slut?
Verdi
Min första bil hade jag i 7 år. Den andra i 3,5 år. Den tredje i 2 år. Nu är jag väl nere på ca 6 månader i snitt. Hoppas bryta mönstret snart. Det tar för mycket fokus från annat.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Verdi - nyårslöfte...? :P

----
BMW CS/SC #6212
Är det nåt att "skryta" över hur ofta man byter bil? Jag byter sällan, säljer nästan aldrig, Senast jag sålde en bil var 2011. Min E34 har jag haft sedan 2003, min bruxis sedan 2007 (den jag sålde 2011 var en "sekundär bruxis" under tiden som "primär bruxisen idiot-renoverades i onödan"). Den bil jag ägt kortast tid för närvarande har jag ägt i snart 3 år. Mina nuvarande bilar har jag ägt i 8 år i snitt...
Nästa byte blir bruxisen, den bör hänga med till 2020. Däremot kan det hända att jag köper en bil till innan 2020, men det skall mycket till...Personligen finner jag en viss tjusning i att köra måååånga mil med en äldre bil, min gamla Passat från -96 den bara går o går o går, aldrig strejkat under de snart 18000 mil jag kört den. Drömmen vore att se mätaren slå om till 50000 mil, men då får jag öka tempot :D
Verdi
Absolut inte skryt. Jag älskar verkligen tanken på att ha en bil år ut och år in. Helst en bil man köpt ny själv.

Egentligen ligger 7 år närmare mitt ideal än mitt nuvarande sökande. Tror min far har haft 4 bilar på 31 år t ex. Alla utom den senaste har han köpt nya. En Mercedes som han köpte helt ny hade han i 14 år t ex. Den nuvarande. En GLK årsmodell -11 köpte han sommaren 2012.

Jag vet inte. Det började väl med att jag började köra 16 mil om dagen och ville ha nåt bränslesnålare. Sen fick vi barn och behövde kombi för barnvagnen. Sen dök den här möjligheten att köpa från England upp och så har det fortsatt. Sen har det blivit ett par "felköp" (M550d, 435d GC) och ett par M2:or... Och nu senast elbilar. (i3 och Tesla). Som tur är så har jag bara gjort en dålig affär (M550d) än så länge. Men det skapar en oro. Gillar inte att vare sig köpa eller sälja. Är lite ångestdrivet.

Ibland så känner jag att jag borde ha behållit min 330d F31 som jag köpte från England. Den var väldigt bra och allround. Hade jag inte skrapat upp den så den hade blivit omlackad med nyansskillnader så hade jag nog inte sålt den heller. Nu fick jag nån tvångstanke om att jag var tvungen att bli av med den.
16.574
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Har bytt våra två bilar i snitt var 6e månad, så var tredje månad är lagom att göra affär. Kommer dock nog inte bli lika ofta framöver pga ändrade körmönster och bil via jobbet.
Verdi,
Kul att se dig igen! Hur var m550d ett kasst köp? Hårt slag mot lädret? För egen del blir min nuvarande f30 den jag ägt längst. Snart fyra år! Trivs bra men tänker antagligen sälja till hösten eller våren för att inte sluka för mycket mil.

Får se vad det blir nästa gång..... M4 eller 440i står väl högst på listan.
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Jag gillar att behålla mina bilar länge. Jag sålde nyss min Citroën C5 -05 som jag haft sedan januari 2009. Nu har jag nyss beställt en helt ny VW Touran som jag räknar med att behålla i minst 6-7 år.

/Masten
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.