|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Har ett problem. Byter som oftast bil efter bara ett år. Har hållt på så i 10 år nu. Jag blir lite less på bilarna och hittar alltid småsaker som irriterar mig. Oljud, vibrationer osv. Nu har jag haft cabben i 1,5 år och håller på att spricka. Hade en exakt likadan i ett år före oxå, så det är nästan totalt 2,5 !! Wow. Nu kan jag inte bestämma mig för om jag ska gå för 5 serien E60, X5 eller hålla ut och vänta och se vad priset blir på 6 serien. Oavsett, är det fler där ute som är som mig? Det börjat bli en ganska dyr hobby detta.. Växer det bort med åren?:-) Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk | |
|
Hej! Det är min första bil så vi får se hur länge den håller, kan ju säga att jag har något annat intresant som jag vill ha;o) . Ang. Ditt byte skulle jag nog vänta på 6serien, enligt uppgifter så kommer den börja från 600 (standard) och gå uppåt och 5an kostar väl runt en 500 ifall du vill ha fint med utrustning. Har du det bra ställt vänta på 6an , lär bli värd väntan tror jag. =) Mvh/Soki Länk |
|
|
Påväg mot 3 år med krutis och så länge har jag aldrig ägt en bil! Asken |
|
|
Har bara haft 2 bilar. Båda har jag haft i 3 år. Funderar på att byta till våren (540, m5 eller b10 i e39 karossen). Jag tycker det är lika bra att leta upp en bil man trivs med medans man håller på och letar, så slipper man hålla på och byta hela tiden...... /Lidberg |
|
|
Jag har stora problem att finna den rätta :) Är inne på min 7:e BMW, eller 17:e bil överhuvudtaget! Vågar jag säga hur länge jag haft körkort? Det är alltid något som får mig att tröttna. Min förra 520i var för slö och tråkigt utrustad. Min 323i var för omodern. Min 735i var för dyr i drift (på den tiden). Min 528i hade för mycket fel... osv. osv. Jag hoppas verkligen det växer bort med åren :) Min 535i har jag haft i en vecka, än så länge inga tendenser på försäljning :) Du är alltså inte ensam... _____ När saknaden blir för stor Länk |
|
|
Jag byte bil rätt ofta förut.... men nu efter jag har köpt 540 så tror jag att jag kommer att behålla den.... för den har allt jag vill ha... och det jag inte har kan jag uppdatera till. För det är ju som du säger... det är alldeles för dyrt att byta... så som sagt... 540 är underbar... och den stannar. ___ |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Tror att det "roliga"problemet att byta bil flera ggr per år eliminerar sig med högre ålder.??. Skiftade en hel del, bilar, då jag köpte bilar renoverade upp och sålde för att finansiera, den "riktiga" hobbybilen, Så 25-30 bilar sedan 1974 dvs ett byte per år i snitt, men samtidigt ägt flera bilar 5-7-8 år under den perioden och då haft två el flera bilar för det mesta. Har ägt min 528 i 3 år snart och känner definitivt inget behov av att göra mig av med den, blir egentligen mera och mera nöjd med den, fast jag ibland blir sugen på en M5E34 av senare årsmodell, när jag ser en lågmilad till salu. ///MVH Hasso Länk |
|
Byter allt mellan ett par månader och 1 år normalt, men Biturbon börjar närma sig 2 år... //Stephan - som ska terra Asken lite senare..:DD _____ Länk |
|
|
Det är som med tjejer, hormonerna stillar sig med åren, även om man aldrig slutar att kolla och fundera. Bilbytarrekordet när jag satt som värst fast i bilbytardrogträsket var 14 bilar under en tiomånadersperiod. Synd att det aldrig blev samma frekvens på brudarna:))) Hur som helst, det lugnar sig med åren. Länk |
|
|
Copy: Jasså de stillar sig med åren! de låter betryggande, jag började bli lite orolig. Angående bilar så är jag inne på min 4 vagn på 7 år. Så nästan vartannat år byter jag. Asken:Måhända du haft krutis i 3 år men de andra bilarna du haft/har bytar ägare titt som tätt. Så du tar ut dina lustar där istället :) Har du kollat din mail förresten? Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
|
Haft 8 bilar på drygt två år, varav fyra icke BMW. Har blivit tvingad av frugan att inte byta bil på minst två år nu, får se hur det går... /Wille |
|
|
Fram till 98 bytte jag bil minst 2 gånger per år, Jag chokade min omgivning när jag hade cabben i tre år. M3:an har jag haft i två år snart och tåringen i snart ett år, dock kommer den att bli ut bytt nästa år vid den här tiden. Mvh Abbe Länk |
|
|
Förra 528an hade jag i 17månader, vilket är mitt rekord. Annars så brukar det vara 1-3 st/år. Har under de senaste 4-5 åren haft 2 bilar samtidigt under långa perioder. //Marin |
|
Perkka |
Hade 4st olika bilar inom 5 månader... Men 535-an hade jag iaf i 6 månader :) Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
Fyra år är mitt personliga rekord! Det var en 320i-92 som jag ägde från -96 till -00. Annars brukar det bli tvåårsintervaller. Den 523:a som jag har just nu är den bästa bil jag ägt. Rolig, praktisk, komfortabel och inga höga reparationskostnader. Ändå känner jag att det är dags för något nytt... Tänkte jag skulle leva ut mina entusiastlustar till fullo med nästa bilbyte. Vi får se vad som hamnar i garaget tilsammans med Spidern framöver. "God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde |
|
|
Det brukar bli mellan 2-3 år jag byter bilar. Är just nu i bilbytar tankar. Denna bil har jag haft i 3 år 2 mån 20dgr. Vilket inte är rekord för min del. Peugoet 205 gti är rekord för min del, köpte den ny 1988 och sålde den 1992. |
|
|
Detta är min första! Haft i tre år. Å hon blir nog kvar för evigt... Kanske kompletterar med en 735:a eller en gammal Porsche 911 som hobbybil framöver. Tiden får utvisa. |
|
|
Har haft tre bilar på lika många år än så länge. Min nuvarande får bli kvar tills jag hittat ett jobb och har råd att byta upp mig. Nästa bil blir med stor sannolikhet en med M50B25- motorn, men man vet aldrig! Drömmer liksom Hasso om en fin, lågmilad E34 M5. Hoppas att det finns några kvar när jag har råd! :) Mvh, Kalle ____ Min 320iK: Länk |
|
anted |
köpte 320:an i april (min första bil) och ska nu byta upp mig till m3 e36, som jag planerar behålla ett lite längre tag. Det är inte så lätt att samla ihop pengar när man pluggar. |
|
Har aldrig bytt bil. Bara fyllt på i lagret... ;) |
|
|
Har väl haft körkort i ett och ett halvt år nu och är inne på min 6:e bil nu. Planerar dock på att behålla min nuvarande mkt länge. // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.