|
|
|
|---|---|
| Som rubriken lyder- tycker att min vänstra frambroms ligger an hela tiden men blir inte varm??? Vid häftiga inbromsningar "låser" vänster framhjul snabbare än det högra samtidigt som bilen drar åt vänster (minimalt men dock) vid högre farter- är det ngn som kan ha en vettigt förklaring till detta fenomenet? | |
|
Drar bilen åt vänster vid körning rakt fram utan att du bromsar? Om inte så kan det vara så att det högra oket kärvar, dvs bromsen på höger fram tar senare/sämre än på vänster. |
|
| Det tror jag också. Kolla bromsoket på höger sida och inspektera bromsbelägg & skivor på bägge sidor. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Håller med föregående om att höger OK kärvar, en inspektion och smörjning på rätt ställe. Lite tipps här kanske. Länk ///MVH Hasso Länk |
| Tackar så mycket för tipsen- bilen drar åt vänster även vid körning rakt fram- utan att jag bromsar- tror att det är dags att lämna in den på verstan så får de ta en titt- skall in imorgon-återkommer med svar på femonemet! | |
| Om den drar åt något håll bör du göra en framvagnsinställning. Annars äter bilen däck! | |
| Per_J82- det är inget fel på framvagnen- nya länkarmar och inställning gjordes nyligen- verkar vara nåt skumt med oken/beläggen på vänster frambroms... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.