|
|
|
|---|---|
|
Denna turbo (se länk) är från en saab, men mer vet jag inte. Är tacksam för all hjälp med identifieringen, gärna alla uppgifter som finns. Länk MVH Danne | |
| Är det en gammal T25:a eller en T3:a? Den är i vilket fall för lite om du tänkt ha den på 528 med någon framgång. | |
|
Jo jag vet att den är för liten, vad rekommenderar du för aggregat? I normal prisklass.. Såg i ett tidigare inlägg att du dömde ut kkk k27? MVH Danne |
|
| en på SAAB Turbo klubben trodde det var en TE05-12B, från SAAB 900. För spett alltså.. | |
| Maila mig på tarvhacka@hotmail.com för info. Har en lämplig snurra för rätt pengar till dig. | |
| bäckis vad ska du ha för t16 aggregatet? | |
| Maila om du är sugen.. | |
| kan du maila pris till mig på aasmilyy@tiscali.se, för jag sitter i lastbilen nu och kan bara ta imot mail kan inte maila ut, och en fråga, jag skulle byta lmm krets kortet på 535ans har ju två stift på kortet + två jätte smala sladdar som sitter på samma ställe so m stifen det sitter bara 2 stift från den på m20 lmm, för man skall väl byta kontakt stycke med från 535 till 325 eller kan du förklara vad man behöver byta mer annars. | |
| Kommer inte ihåg, men kontaktstycket behöver du väl inte byta? det tror jag inte att jag gjorde. | |
| vad skall jag göra med domåa d två små trådarna då | |
|
Nu finnes väl 535i i flera årsmodellar, eller är LMM lika på alla samman? Bäckis: Från hvilken årsmodell tog du din LMM? |
|
| skit samma jag ska ut och tesat och byta nu så får vi se hur det går! | |
| Vi har använt en från en 735 -89 och från en 535 -86 E28. Det är ju bara själva storleken på klaffen man vill åt, så det går alltid att få ihop på ett eller annat sätt. | |
|
Okej. Måste man inte justera den då? Och hur gjör man det? |
|
| Man kan flytta släden lite, men det brukar inte vara så extremt noga. Man kan även släppa eller spänna fjädern lite för att ändra hur fett/leant den går. | |
| jag fick ihopa den,sket i att sätta dit dom 2 tunna trådarna, har presis skruvat dit 535 spridarna med, ladda ca:0,5-0,6 men den spika, så jag vred ner det til 0,4, kan man ladda mer om man sätter i ännu större spridare eller det blir för mycket? synd bara att turbon är rent slut det är jätte glapp i den, men den var kanon enligt han som sålde den, synd man bor så långt ifrån stockholm så man var tvungen att lösa ut grejorna på pf, för jag tycker 7000 är lite mycket när turbon är slut bilen rycker som bara den, är vev hus ventilationen den slangen som går in i ventilkåpan? eller vart sitter den? | |
| Ja, det är den slangen. Den ska INTE sitta ansluten i bälgen. Plugga bälgen och dra ut slangen från kåpan till en burk. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.