|
|
|
|---|---|
|
Har nu irriterat mig länge på min antenn, som tydligen är inbyggd i framrutan. den är värdelös. Var detta en "option" grej? Måste jag verkligen "borra" dit en ny antenn ? //A | |
Svärd |
Skaffa en hajfeneantenn lite E65ans från nån "stylingfirma". Något fult spröt ska du inte ha på en 7a!! Sen finns det väl antenner likt den i rutan men som man klistrar, men jag vet inte hur bra det funkar. //Martin |
|
använd antennförstärkaren ! Mata +12v på VIT (tunn) kabel i stereoluckan. annars byt till en NY antennförstärkare med högre förstärkning och lägre signal/brusnivå. Dessa finns för runt en 500:- hos välsorterade bilstereofirmor , har de inga är de INTE välsorterade. Annars har de antenner på macken för 79:- :-))) "Två ton annars får det vara för min del" |
|
|
Trådarna i framrutan är värme till vindrutetorkarna Antennen sitter i bakrutan. Har du kopplat in antenförstärkaren? Det är den vita kabeln i stereo härvan. Koppla styrströmen från din stereo till den. |
|
|
Ok, tack för tipsen /A |
|
|
Glöm inte att kolla så att antennförstärkaren funkar, genom att ansluta/lossa matningskabeln när du har radion påslagen. Du skall då höra att du får bättre/sämre mottagning. Min var sönder, jag köpte en ny på skroten för 20:-. Gör en sökning här på forumen så hittar du mer info. Om det är så att du har haft en Diversity-apparat installerad tidigare, så sitter det en annan typ av antenn. Då måste du nog skaffa en standardantennföstärkare för att få det att fungera. Erik ___ Trender är bara för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Finns antenn förstärkare i alla 750 ? även -90 IAl ? nyfiken |
|
|
Ja....... Peo |
|
|
å här har man svurit till f-b på den dåliga mottagningen kollar upp på söndag tack tack pesk körde förresten ikapp me två mc på Huddungevägen (omtalad på forumet ;-)) låg som en rem i 170 i krökarna tjo hoo!! me skeppet. |
|
|
Jora,har haft samma problem. Förstärkaren sitter i vänstra bakstolpen, bakom läslampan(om du har denna option). Jag pillade isär förstärkaren och lödde dit en ny fälttransistor för 20:-, no problemas.Var bara försiktig då du tar bort den eftersom stiften till bakrutans värmeslingor går genom denna enhet och är man brutal så kan man få loss silver/koppartapen som är limmad mot rutan. Cruiser |
|
Ug-Lee |
Den vita kablen, var får den sin ström ifrån, finns det nån säkring till den eller skall den ha från antenna på bilsterion? |
|
Ug-Lee: Från reomte-uttaget på stereon. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
Ug-Lee |
Jo, jag har nästan förståt det från olika svar på forumet, men den vita kablen finns inte i mitt stereo hål. någon har kapat iso kontakten i bilen, så jag undrar istället, byter den vita kablen färg nånstans? eller skall jag lete bättre i hålet efter den vita? jag har några andra där som kanske är till den. men vill inte chansa. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.