AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.879

Brokatröd metallic, en färg att leva eller dö med?

Sida 1 av 2
al
86
alfons
320 cab -93.
Hej, behöver tips. Är snubblande nära att inhandla en E36. MEN den är brokatröd metallic och därför tvekar jag. Dum anledningm javisst, för bilen är kalas i övrigt. Men, får man "brunt" i tankarna när man ser den, eller kommer man känna att den är "vinröd". Mörk och odefinierad är ok, men får man in den bruna känslan så kvävs jag.

Hjälp. Ni som har, har haft, har sett, ofta ser brokatröda bilar, får höra era åsiker!!!

Tack!

If you are under control, you´re going too slow.
Visa användare
287
Mackis
325 Sedan, M-Sport, -08
har en kompis som har en sån, rätt okej färg, tacksamm i alla ljus, Men den har en tendens att bli väldigt mörk bär ljuset är dåligt, nästan svart, eller just "brun"

Men jag vet itne, kan bara jämföra me min klarröda 320 =)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Länk
Jag såg denna när den lades in och hoppas få se den live snart, för jag tycker färgen ser väldigt snygg ut, är kanske inte så vanlig??. Men trivs du inte med färgen så kanske du vänjer dig om bilen är kalas för övrigt. Jag vande mig vid en orange Volvo, men det tog tid:)) Och en spygrönmetallic Mazda 626 och det är långt ifrån brokarödmet. Och det är ju du själv som ska bestämma inte vad andra tycker egentligen.

///MVH Hasso
Länk

Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
alfons: En smaksak, men för min del är färgen mer brun än röd. Med andra ord går den fetbort om man inte är 68 år med beige keps... ;)

roadZter
al
86
alfons
320 cab -93.
Bra talat allihop gubbar! Jag går mycket på "känsla" när det val av bil och letar noggrant och länge för att hitta rätt märke & modell. Kanske är det inte rätt med den brokatröda, om den skimrar mot brunt då och då. Snarare det som är viktigt än vad andra tycker.

Det har inte varit lätt att hitta potentiella ersättare till min nuvarande bil av annat märke, en bil jag varit fruktansvärt nöjd med på alla sätt, framförallt körglädjen och motorljudet (vad för märke: mitt nickname är en ledtråd). Till slut föll valet på E36 efter mycket letande, efter en kamp med ett litet sug efter en vass Pug 306. Men nu gäller E36 och då måste det kännas "rätt". Mao är kanske brokatröd inte en färg jag orkar leva med...

If you are under control, you´re going too slow.
Tycker färgen var snygg.
Kul med en färg som inte var o varannan bil har.
Köp!
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
alfons: Måste dock tillägga att skicket på bilen tillsammans med befintlig utrustning naturligtvis är viktigare än själva färgen även om det optimala är att alla dessa bitar faller på plats. Nu händer det dessvärre ganska sällan om man inte beställer en fabriksny bil med möjlighet till att kryssa i önskad etrautrustning och färg. Ta dig en ordenrlig funderare för begagnade E36 i "kalas-skick" växer inte på träd (oavsett färg). Fyra snygga fälgar kanske kan dra uppmärksamheten från den brokatröda färgen både för din och andras del? Lycka till!

roadZter
Ki
620
Kidde
BMW 520d x Drive M Sport -16
Samma färg som på min gamla.
Kolla:
Länk
Jag tycker färgen är mycket snygg och tacksam. Brun tycker jag inte den är. Mer vinröd.
/Kidde

BMW - the ultimate drug...

Länk
[M
242
[MaNgE]
F82 M4 AC Schnitzer ACS4 Sport
F32 Alpina B4 Allrad
E32 730i

HAr själv haft en brokatröd E36 coupé, som tyvärr blev mos. Tycker det är en av de helt klart snyggaste bmw-färgerna, särskilt ihop med nåt ljust skinn.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Tycker det är en fin färg. Jag hade som krav att aldrig mer köpa en röd bil när jag sålde min cab och skulle handla M3:a, men när jag såg bilen jag köpte så fick skicket avgöra, så det blev en röd bil jag köpte! Så mitt råd är om skicket är kallas som du säger så slå till!

Mvh Abbe
Länk
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Tycker inte den är brun. En mycket snygg färg enligt mig. Köp!

__
Länk
Kowalski
Hej

Tycker också färgen är snygg, klart bättre än t ex den calypsoröda.
När jag köpte förra bil (318) tog det ett tag innan jag uppskattade samoablått (ljusblåmetallic), men till sist lärde jag mig uppskatta den.

Så är skicket bra: KÖP!

Mvh
/Kristoffer

BMWCS # 04918
BMWCS SYD
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Körde bakom en coupé i den färgen i morse och tyckte färgen var riktigt snygg. Det blir ju inte sämre om bilen dessutom är nedlackad och har snygga fälgar.

___
BMWCS #5157
Länk
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Den färgen lockar mig snarare till köp än avskräcker :)

Sex på alla fyra, roligast så!
Ma
62
Mad Jock
318is -93

Köpte en 318is coupé i denna färg för precis två veckor sedan. Det var just den snygga färgen som lockade mig när jag först såg bilen hos bilfirmen. Jag uppfattar den som mörk vinröd - en stilig diskret "classic" färg inte "over the top - kebab-racig :-)" (som jag uppfattar det) som calypso röd eller knallgul. Förresten jag mena inte att dissa folk som har bilar som är calypso röd eller knallgul - smaken är olika - peace
Helt OK färg tycker då jag!

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B!
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Välj hellre en bil du trivs med i lite tveksam färg än tvärtom. Smaken är ju deld, men jag tycker att Brokatrot är helt OK. Dessutom är det sjysst att ha en färg som inte alla andra har.

Fråga mig, som kör silvermetallic...

My Bimmer is my mistress
Hejsan Brocatröd är en snygg färg. Tycker jag i alla fall.

Saken är den att bilen skiftar i färg beroende på ljus styrka!!
I skymningsljus så ser bilen mer lila ut Typ daytonavieolett fast lite mörkare!! normalt dagsljus påminner färgen en del om calypsorot.

MEN vid riktigt starkt ljus så kan den se vinröd brunaktig ut (MEN DET ÄR INTE OFTA)

Om ni vill se min bil med lite olika ljus så gå in på
www.bilannonser.se och sök på 320 coupe går tyvärr inte att länka annonsen vad jag vet.

Jag var också lite tveksam när jag såg min bil för första gånen i gassande sol, dammig och skitig och då var den inte nerlackad heller. Nu så kommer jag på mig själv med att stå i fönstret och stirra på den lite då och då.

= Helt klart en färg att leva med

Om du är osäker, vill ha lite mer bilder så skickar jag gärna. Men säg till ganska snart. Datorn kommer vara urkopplad ett tag pga. flytt.
Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
Mycket vacker färg...

Två bilar är fler än en..
Riktigt fin färg köp säger jag!

Mvh/Soki

Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.