|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har 2 små problem: 1. Min ruta på förarplatsen vill inte gå ända ner när man öppnar dörren/samt skall stänga. Vilket gör att den tar i en 2 mm på gummit. Någon som vet vad man kan göra åt detta, kan bero på? Vågar man öppna dörren själv och åtgärda? 2. Centrallåset har nu tappat sin förmåga att låsa förardörren, alla andra funkar 100%. Känner ngn igen detta och vad kan man göra? Samma här, vågar man öppna dörrsidan själv? Tacksam för hjälp! | |
|
Tjena! Angående centrallåset så råkade jag ut för precis samma sak. Jag tog bort dörrsidan och tänkte byta själv, men gav upp...det verkade FÖR krångligt (för mig). Drygt 1500 (ink. arbete) kostade det att få det gjort hos BMW. ///Peter |
|
|
Jag har/hade också problem med låset på förardörren, men nu funkar det igen. Dörrsidan är inte krånglig att få bort, däremot väldigt jobbig att få tillbaka, speciellt om man är själv. /eFx |
|
|
Har jag uppfattat detta rätt? Du menar att din ruta som ska gå ner typ 1 cm varje gång man öppnar dörren går inte ner denna 1 cm som den ska? Hur ser det ut när dörren är stängt? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Hej! Precis, den går inte ner hela nästan 1 cm som ex passagerarrutan gör. Irriterande. Låter som att även motorn för detta på förarsidan kanske sjunger på sista versen. Har ni sett detta förr? |
|
|
Jo, det är en hel del problem associerade med detta. Antar att du kanske har vid nåt tillfälle kopplat bort batteriet? Det sitter en varvräknare i fönsterhissmotorn. Varje gång man bryter strömmen så återställs det till 0 oberoende på var rutan befinner sig. Man ska dra ner rutan och bryta strömmen eller tvärt om för att få det avhjälpt. Sök på forumet det finns minst två trådar om detta. Lycka till ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Hej! Kolla om switchen som känner av om dörren är öppen eller stängd fungerar. Den ser ut som en liten knapp och sitter i själva låsanordningen vid bakskärmen. Om du trycker på switchen när dörren är öppen ska rutan gå upp. Detta gör även att innerbelysningen inte fungerar som den ska. Har haft detta problemet på min Z3:a. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.