|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Min 750 IL -94 varnar för att bilen är överbelastad när man har kört ca 4 km. Stänger man av bilen så kan man köra 4 km osv... Har bilen på BMW i Solna men de tycks inte klara av felet, De har bytt en givare som de säger sitter i motorumet men det är samma fel ändå! Tänker hämta bilen i morgon! (Trasig & flera tusenlappar fattigare) Hoppas på tips! | |
|
Hejsan IUT! Är det det klassiska suspension levelling syndromet så är det inte svårt och det är förbryllande underligt att BMW Solna inte kan lösa det.Har dom desutom debiterat timpeng för det hela så börjar man ju undra om det jobbar personal från den gamla Austin Princess perioden där och som bara bytt kläder.En givare sitter där för att varna alltså byter man givaren utan att kolla de två saker som ska kollas;bilens höjd(det finns ett besämt mått)eller läckage på sytemets delar.Det kan vem som helst med en muggrulles intelligens räkna ut. Beskriv felet lite närmare så går det att fixa på OK på en halvtimme. Mvh Dic. |
|
|
Jag VÅGAR inte lämna in nån av mina bilar någonstans någonsin efter allt man läser om verkstäder på detta forum... "Två ton annars får det vara för min del" |
|
|
Tack Dic ! Skall fråga vad de har felsökt på BMW imorgon. Mvh Ingemar. |
|
|
Bra där,stå på dig.Angående höjden så kan man reglera den med en justerarm under bilen på vänster sida bak.Dessutom är det en barnlek att kolla pentosin nivån i nivåkärlet.Dessutom så skulle i alla fall jag kolla under bilen om det fanns ett eventuellt läckage typ fläckar på marken eller garagegolv.Finns även en slang koppling i bak mellan hjulen i mitten ungefär som är ansluten till en reglerventil.Det vore en skandal i kollosalformat om Bmw debiterar mer än max 1 timme för ett sånt jobb. Det finns en verkstad i Enköping som jag fick klart bra förtroende för de har tel:017135188 ifall du inte skruvar själv,och det är en helt annan prisbild. Lycka till. Mvh Dic. |
|
|
Hej.Har samma fel på min i snart 1 år och har ännu inte kunnat få det fixat.Bmw i örebro kopplade upp bilen mot datorn (700:-)och sen visste dom inte vad som var felet eftersom datorn inte visade något fel.Ger snart upp.. //Pegasus. En gång provkörde jag en Saab,därför kör jag BMW idag. |
|
|
hej, om det är meddelandet suspension level så kan jag rekomendera att pilla isär den lilla givaren som sitter vid reglerstången ibak mellan stötdämparna, innaför skalet så hittar man en liten ic krets som brukar ärga sönder, kostar typ 20kr hos någon elektronikfirma =) Om det inte är något läckage eller dyl vill säga. Lycka till! mvh: mr_majzoo, BMW 750iL -90 icq: 29815001 |
|
|
Nu säger de på BMW Solna att det är hydralpumpen som inte orkar hålla trycket! De har inte mät höjden på bilen eller mät trycket i pumpen. Är det någon som vet hur hög bilen skall vara? Var sitter hydralpumpen. Sköter pumpen bara nivåregleringen? Mvh Ingemar |
|
|
Har samma fenomen på min. Iofs är den sänkt rätt rejält och den varnar bara om man har full tank, 3 pers i bilen eller mycket last i bagaget. Kör jag den själv eller med en passagerare och full tank klarar den sig utan att larma om detta. ___ ///Majk Min bil @ Länk |
|
|
Kom just hem från en längre körning och 500 meter från garaget så kom supension levelling igång igen,har inte haft det larmet på ett år så det blir nog till att skaffa en ny ic krets som mr_majsoo beskriver. IUT,börja med att få bilen så "jämn som möjligt".Pumpen sitter i under kant fram bakom under kylaren och om jag inte minns helt fel så jobbar broms och servosystemet tillsammans med nivåsystemet. Mvh Dic. |
|
|
tjenare igen! .. huh, har nog fått problem med min egen bil igen.. skall bilen sjunka ihop ibak om den står still ett par dagar? eller är det någon ventil som skall "hålla trycket" även när den är avstängd? kom ut till bilen häromdagen och konstaterade att den såg "vrålsänkt" ut ibak ;-) när jag startade bilen så höjde den sig igen, har dock läckage på en av slangarna som går till behållaren i fram, kanske beror det på det? mvh: mr_majzoo, BMW 750iL -90 icq: 29815001 |
|
|
Angående höjdinställning E32 så ligger det till så här: 1. Bilen skall vara lastad med 200kg i bagaget 2. Bilen skall gå på tomgång vid justering 3. Höjden skall vara: 16" 529mm +/- 3mm 17" 545mm +/- 3mm Höjden mätes mellan skärmkant och fälgens nedre yttre kant, dvs. där ekrarna sitter fast i ytterringen. Måtten avser originalfälgarnas ytterkant, skiljer nog måttligt på andra fälgar gissar jag. Hur man justerar förstår ni säkert, se bara till att höjdjusteringsventilen ligger i viloläget efter justering, dvs. varken höj- eller sänkläget! Glöm inte halvljusinställning efteråt, detta måste göras eftersom bilens viloläge ändras (om ni justerar det dvs.). Lycka till :) /Åke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.