|
|
|
|---|---|
|
Tänkte bara kolla med er som förmodligen kan mer om diesel-bilar än mig. När jag har kört motorn varm och sedan stannat för att göra något ärende i typ 10-20 min så startar den utan problem. När jag däremot stannat en längre stund: ca 2-3 timmar så vill den inte starta (glödningssymbolen dyker inte upp), jag har prövat att vrida om tändningen direkt och att vänta en stund. Den vill helt enkelt inte starta, startmotorn går men den tänder inte. Sen går den bara segare och segare för att tillslut inte gå alls. Då blir jag tvungen att låta den stå och bli kall (ca:4-6 timmar) så att glödsymbolen kommer upp för att sen slockna, när man vrider om då så startar den också. Är ni med på vad jag menar? Den startar alltså inte om den är "mellanvarm". Är det dags att byta glödstift eller batteri? Skulle bra gärna veta för det är inte kul som det är nu. Mvh/Oscar. | |
|
Tycker de låter som om någon givare för motortemperatur strular. Den tror alltså att den är tillräkligt varm för att skippa glödningen, fast den inte är det. Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
|
Kan vara det, om den styrs elektroniskt vilket jag misstänker. Har haft strul med elen tidigare. Vad gör man åt det isåfall? Verkstad? |
|
|
Hej! Jag har oxå problem ,men min blir bara väldigt svårstartad när den är varm.När den är kall så startar den hur bra som helst.Vore kul om det gick och fixa till en billig penning. m.v.h Rickard fullfart spar tid |
|
|
Ingen som har ett förslag om vad det kan vara. m.v.h Rickard fullfart spar tid |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.