|
|
|
|---|---|
|
Skiljer det mycket i bensinförbrukningen mellan en 535:a, en 540 och en m5:a (E34 karossen)? Jag gillar att trycka på gasen, men har inte råd att betala vilka soppapengar som helst. Vad säger ni?? | |
|
Jag använder högerfoten en hel del och låter V8:an jobba en hel del ... min snitt förbrukning ligger på 1.3 - 1.4 ca. ___ ///Majk Min bil @ Länk |
|
| om du menar E34 535: snittförbrukning på blandad körning mellan 1,02 - 1,15..häromdan körde jag 6 mil på lite dryga 20 min med förbrukningen 1,18..fart då mellan 140 och 230 :)) | |
|
Tror att skillnaden mellan 540 och M5:an är ganska marginell ... >>ferlin<< Tycker det låter rätt snålt med 1.18 i den farten ... hade en liknande session till jobbet här om morgon ... snittfart på 180 kanske och en förbrukning på 1.42. OBS. Detta var klockan 05:30 och på E20 och E18. ___ ///Majk Min bil @ Länk |
|
| jag hade ingen snittfart på 180 kan jag säga..största delen låg jag i 140-150..det var när en Opelj-vel kom och började mopsa som jag ökade farten :) | |
|
min förbrukning: Länk |
|
|
540 IA Ligger på 1,5 stadskörn. konstant. 1.1 vid långkörn.landsväg med snitt på 120. Sparar till en ALPINA B10 V8 Länk V8 S kommer vara en kultbil=för dyrt :( |
|
|
Ligger man och åker motorväg (110-130) så drar min 0.91-0.95. När man åker inne i stan är det omöjligt att åka under 1.5. Och så klart ska man ha kul så kan du spå några deciliter mvh // Dr. H |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Om man är rädd för soppa förbrukning så bör man def. avstå från en V8. I det stora hela så är soppaförbrukningens påverkan på totalkostnaden marginell jmf med en t.ex 520 där besinförbrukningens betydelse är av avsevärt högre betydelse i förhållande till de andra brukskostnader som finns. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.