AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
396

Värde på 525IA Touring E34 -96

Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Hejsan,

Undrar värdet på en 525IA Touring E34 -96 som har gått 16000mil

Utrustning
Cosmossvart
Gul skinninredning
Nya 16" 100+ fälgar
Excecutivepaket
Trä
Nedlackad (original)
Stora stereon
Elhissar fram
Ebersprächer
C-lås
Airbag x2
Dimljus

Nyservad med kvitto på över 7'
Import 2002
3 ägare

Bilen går bra, inga mekaniska problem alls.
Några skönhetsmärken finns. Några små repor och nåt stenskott. Inga större defekter.

Värde?
Gult skinn är nog lite "kinky "för gemene man och dra nog ner priset och "säljbarheten" lite..

Annars är det så att marknaden inte gör stor skillnad på -93 eller -96A ...så dom ligger båda kring knappa 70 om dom är i kalas skick oavsett årsmodell

Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) Länk
3 ägare på maximal ca 1,5 år verkar lite märkligt tycker jag. Verkar sakna två utrustningar som svenskar vill ha, farthållare och ASC+T...tror på runt 60KSEK i slutpris.

/Simon
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Simon,
Fel av mig, den har haft 4 ägare, två i Tyskland och 2 i Sverige inkl. mig.

Hmm, själv hade jag uppfattningen att en -93a brukar ligga runt 50-60' och en -96a runt 70-80'

Kan prisläget förändrats så mycket sedan i vintras på jag kollade senast?

Gult skinn, ökar nog värdet om man hittar någon som gillar det, och såklart drar ner värdet om någon inte gillar det. Jag tycker det är hur snyggt som helst =)

Danneman testa. Såg så sent som igår en 523 98:a kombi med 18700 mil för 95KSEK i sverige så e34kombi är nog inte så lätta att bli av med för 70-80 KSEK som jag ser det. Är det din bil, testa på de nivåer du tycker lämpliga. Är du köpare skulle jag pruta stenhårt alternativt strunta i bilen och köpa när priset sjunkit.

/Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.