|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag och min polare stod kvar å snackade efter jobbet. Jag poängterade då att han bil läts mycket på tomG. Jag startade min egna och blev något förvånad då den helt plötsligt "susade" som en damsugare i motorrummet. Jag har lokaliserat ljudet till att komma från den sida där insuget sitter, möjligen i dess närhet. Vad kan detta vara?? bilen har gått 15340 mil och alltid gått som en Klocka. Jag kan erinna mej till att den har hackat nån gån när jag har parkerat, jag har dock trott att detta berott på dåligt med gas från min sida me kanske är det inte så?? Vore tacksam för hjälp. Mvh: William Olsson ...det är inte farten som DÖDAR...det är det plötsliga stoppen.... | |
|
Jag hade liknande fel på min bil, det visade sig vara gummibälgen mellan luftmasse mätaren och insuget som var perforerad av torrsprickor och den största naturligtvis på undersidan så man inte såg det på plats, och jag antar att även du har ett par slangar som är anslutna till ovan nämnda bälg, dom sitter anslutna med en skarv hylsa av plast. I mitt fall hade även en skarvhylsa lossnat från bälgen, eller om det hände när jag höll på och bryta o bända med bälgen, dessa slangar har förhoppningsvis en till ända nånstans som kan ha släpt. Jag kan säga att det är rena damsugaren om du har hål i bälgen. Jag försökte nödrepa med eltejp, men det klarade inte av suget utan ville gå in i slangen, så det blev flera varv med silvertejp så klarade jag mig tills jag fick hem en ny bälg. Bälgen för mig kostade 126:- hos BMW. /Kari |
|
|
Tusen tack jag drar till BMW i dag och kollar din teori! ...det är inte farten som DÖDAR...det är det plötsliga stoppen.... |
|
| Inte fläkten då ? :) | |
|
spruta på lite stargas på slangarna så ökar motorvarvet om du har tjyvluft (sprickor) Länk |
|
|
startgas skall det stå Länk |
|
|
mm tomgången låg under 500.... var nere på AutoMek och han skall köra ett test på den troligen TomG motorn som krånglar... eller något alvarligare... Tack för alla tipps ! Mvh :William ...det är inte farten som DÖDAR...det är det plötsliga stoppen.... |
|
|
kan inte... motstå.... "damsugare"? LOL! ;)))))) mvh Anders PCS #8050 BMWCS #4727 |
|
|
Så lät min när fläktkopplingen var sönder, om den tar tjuvluft efter LMMen så borde den väl gå som skit.. fast jag upplevde det mest som en dammsugare innifrån, utifrån "swoshar" den som en gammal volvo.. Prova med motorn avstängd att "vicka" lite på fläkten, det ska nästan inte finnas något glapp, om du ger fläkten lite fart ska den stanna nästan på en gång (typ 1/2 varv) helt mjukt och ljudlöst.. Kopplingen är inte dyr och inte svår att byta heller, tror det finns i mekartippset, bla i tippset om hur man byter vattenpump.. |
|
|
Firren: Hehe, ja, tänk om man hade en dam-sugare på bilen :) Fast då skulle väl polarna låna den hela tiden antar jag! Haha! Inget ont menat.. // Björn |
|
| Jeg har en summende lyd, men den kommer bakifrån. Tror det er bensinpumpen.. Skal det låta så? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.