AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
7.745

Karlskrona Puts & Mek-träff 13/9-03!

Sida 1 av 7
Så var det åter dax för en härlig träff i Karlskrona.

Denna gången har jag fixat så min mekaniker kommer att visa upp sina nya lokaler, sig själv och inte minst sin datakunskap.
Alla som vill kommer att få möjlighet att få felminnet avläst.

Dessutom så har hans "granne" Ditec lovat att berätta allt om puts och lackförsegling. Vad passar bättre i Mickeland:-)

Vi träffas på Verkstadsgatan utanför Automek Länk klockan 13:00 lördagen den 13/9-03.
Det ligger vid bilprovningen.

Touringklubben: Länk
Min sida: Länk
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Ska göra mitt bästa för att komma :)

Mvh,
Kalle

____
Min 320iK: Länk
32ProPro-medlem
2.449
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Rackarns, jag som ska köra militärskyltade minibussar på halkbanan i Olofström den helgen... Blir nog kul det oxå och jag har ju så nära till automek (<5 km) så jag får väl åka dit en annan dag men synd att inte få se alla skinande BMW:ar på hemmaplan. Håller ni på till framåt kvällningen så kommer jag senare.

/Patrik, Mickes garage-granne, 325i cabrio -94, BMWCS #4096
Patrik:
Vi håller säkert på en bra stund bara vädret tillåter.

Tänkte köra en liten rolig runda efter puts/mek.

Kalle: Skall vi göra en förenad aktion mot Karlskrona?

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Bruka sökfunktionen först fråga sen.
BMWCS Syd #05392
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
wendtan:
Det tycker jag absolut ni skall försöka göra. Besöket senast blev ju tyvärr lite kort.
Sen hoppas vi innerligt att vädret blir som vid förra K-na-träffen.
Dvs. KLOCKRENT.
Vi jobbar på det... ;-))

Mvh
Patrik

_____
8/6-03?Länk
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Är det den beryktade "lågpris meken" som du (Ni) skall till ?
Var inte avståndet så stort härifrån Stockholm så skulle jag komma. Funderar dock på att boka en tid och svänga förbi när jag skall ner på kontinenten nästa sommar. Om priserna stannar på samma nivå som du angav tidigare ;)
Hade du priserna kvar för Oljeservice samt Insp. 1 resp. 2 gällande V8 (för min del 740-E38). Följer han samtliga punkter enl. BMW´s service lista ?
Hur står det till med Touringklubbens sida föresten ? Uppe om en dag har det visats i nästan tre (om inte fler) veckor nu. Kommer att köpa en E36-T inom den närmaste tiden, därav mitt intresse till access.

Mvh. Patric

Min E32/38:a
Länk
BMWCS #4598
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Ja, det där med touringklubben ja.
Problemet är att vi inte kommer åt servern och kan ändra på den där retliga "återkom om 1 dag"..
Vi bearbetar Hög-data f.n. och ev. så får det bli att vi hostar sidan själva tills problemen löst sig. Det är tyvärr det enda svar jag kan ge i dagsläget.

Mvh
Patrik

_____
8/6-03?Länk
PJ:
Japp, det är just den mecken.
Han följer BMW:s listor vad det gäller service.
Har till och med en anställd fd BMW-mek.
Kopplar upp mot datorn och läser av felminnet, monterar BMW-originalprylar, Castrol helsyntet osv.

Jag ska boka tid för INSPII och har fått ett pris på runt 4500:- inklusive ALLT förutom filter/oljebyte i lådan.

Ki
620
Kidde
BMW 520d x Drive M Sport -16
Vad trevligt det låter!! Hade jag ingen aning om:- )
Jag kommer som vanligt till 99%. Kan inte ge mer exakt än så dessvärre.
Var Ditec sugna på att göra en rekond så har jag den rätta bilen att bidra med:- )
Micke: Du kan ju snacka med dem igen, så står min kärra till förfogande så länge det krävs (förmodligen fram till jul eller nåt).
Hoppas det kommer många till denna träffen också. Träffar anordnade av Micke brukar bli förträffliga med finfina avslut på en inte helt okänd hamburgerkedja!! Eftersom denna kedja inte finns i "min håla" måste man ju passa på...
Ta er nu i kragen alla med fina BMW och dyk upp till årets sista(?) träff i Karlskrona!!
/Kidde

BMW - the ultimate drug...

Länk
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
wendtan,

Det tycker jag absolut :))

Kidde,

Du får ringa nämnda hamburgerkedja i förväg och varna dem att det kommer ett lass utsvultna tokstollar. Med din VIP/Stamkund-potential kan du dessutom säkert fixa en bra rabatt ;-)))

Mvh,
Kalle

____
Min 320iK: Länk
Ki
620
Kidde
Kalle:
Det har gått bra innan att bara dyka upp, men visst jag kan kolla av läget i förväg:- ) Rabatt blir nog svårt däremot
"VIP/Stamkund-potential" Den var kul:- ) Är väl där MAX(?!?!?!) 5-6 gånger/år eller nåt. Helt ärligt alltså. Det är ju därför man blir så exalterad. Nästan lika bra som träffen i sig...
Litar ju blint på att du dyker upp!! Blir kanske svårt att få med CBM3C nu bara...
/Kidde

Länk
Jag kan nog inte hålla mig borta från den här träffen ... vi hade ju så himla roligt sist i Karlskrona :-))

Jag kommer att dyka upp, förutsatt att det inte är regn/rusk/åsk/storm väder förståss, för jag vill ju helst åka nercabbat :-)))

Men Micke har lovat fint väder :-)

Länk
Det låter trevligt dyker med stor sannolikhet upp.

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
Länk
Som sagt, efter puts och mek är det tänkt att åka en sväng. Denna gången blir det "djungelsafari" i dom Blekingska urskogarna. :-) Länk
Många roliga vägavsnitt. Sträckan är runt nio mil.

Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Kan intyga att "djungelsafarin" kommer att bli intressant och bära dig till nya platser och nya vägar du inte visste fanns.
Med lite tempo blir det vansinnigt roligt att åka runt i trakterna runt Karlskrona den 13/9.
För det är ju inte utan att man kör BMW för att det är en underhållande maskin på vägen ;-)

Mvh
Patrik

_____
8/6-03?Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Detta låter mycket intressant!

Måste försöka skapa lite tidsutrymme så man kan vara med! :o)
Missade ju träffen tidigare i år....

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Johan:
Klart du ska komma!
Ta kontakt med Maria så kan ni samköra så hon hittar... :-)))

Ki
620
Kidde
Micke:
Vet en till med taskigt lokalsinne:- ) Tror du också känner honom...
Jag kommer att befinna mig i Jämjö Sporthall från 8.30 på morgonen fick jag reda på igår. Jag hoppas att jag hinner i tid. Det gäller att vi förlorar 2 matcher i rad, så hinner jag. Skulle vi däremot skrälla till och slå Lyckeby + Kättilsmåla - ja då dyker jag upp runt 17-tiden. Någon planerad tid för avfärd från Karlskrona? Kollade lite på kartorna, men med min kartläsarförmåga så lär väl jag hamna i de Småländska skogarna istället...
Tving - Nävragöl hittar jag till (utan karta). Sen är det svart. Får väl ringa dig i värsta fall (några gånger).
/Kidde

Länk
Kidde:
Du hinner! Varför skulle ni helt plötsligt börja vinna era ping-pong-matcher den omgången när ni aldrig vinner annars? :-)))

Uppskattningsvis åker vi från Automek vid 14:30.
Bara ring du, men jag svarar inte. :-)))

wolv
330it -02
Jag kommer såklart! Gott att du tar tag i detta, Micke! :)

__
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.