AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
630

vad är skinn och vad är fejk i bilen

Var använder ni meguiars vinylprodukt ...
Dörrsidorna är väl skinn...

Länk
La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
Instrument bräda och allt vinyl/plast som är glatt och ska blänka lite .

M som i mums
M3 CSL nice
men ovansidan på min instrumentbräda är matt sandbeige lite strävt(det går att lägga solglasögonen under färd och de ligger även när det svänger..)

Det skulle innebära att det som är svart i min sandbeigetinredda bil: plasten runt ratten det lilla området får muggar vid klimatkontrollen är plast...

Asken eller ngn annan med samma bil var använder ni "vinylglans"

Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Ingenstans använder man vinylglans. Det ska inte glänsa om grejerna, dom ska se fräscha ut.
Armor All Matt eller Meguiar 40 kan man använda på vad som helst i stort sett. Spruta på och testa, det enda som kan hända förutom att det blir bra är ju att det inte ger önskad effekt. Då får man väl ta nåt annat just där... :)
Om jag frågar efter vinylglans så får jag de produkterna....
Men du menar alltså att de produkterna inte skadar eller torkar ut skinnet...

Jag får kolla under bilvård....

Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
kilen. Du ser vart det finns sömmar i kanterna och vart materialet är lite mjukare där är det schiinnn:) Leta lite så ser du. Spraya aldrig medel direkt på ytan såsom plast och gummi det är så dryga medel så det blir fel då. Jag sprutar lite meguiar 40 på en svamp och stryjer på alla plast och gummidelar. Meguiar 40 kan man lungt använda på schiinnet det fungerar också som schiinnnrenrönign emn skall efterinsmörjas med rätt medel.
Mvh
Asken
skall kolla, -thanks...

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.