|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Jag har för mig att han hade en 289 cobra men även köpte en 427:a i mitten av 80-talet, inte helt säker dock ! För 10 år sedan jobbade jag med en kille som var med i en motorklubb, lite utav en kompisklubb, ej märkesberoende eller så, dom brukade hyra en bana ibland och köra lite racing, dom fick en idé att skicka inbjudan till HKM, dom upplyste om tid och plats och att han var välkommen att komma på besök, dom hörde inte ett ord från honom men när dom som bäst körde kom HKM och prinsen plötsligt dit i en Shelby Mustang helt utan vakter, dom deltog i körningen och något samkväm inomhus, dom tyckte det inte kändes rätt att fotografera Kungen en massa, men han jag jobbade med gick ut för att fotografera Mustangen och då stod en Säpo vakt vid bilen så dom fanns i närheten i.a.f ! När jag gick högvakten såg jag aldrig till Kungen, men vi var uppe nå´n vecka före och tittade på vaktavlösningen, skulle då fotografera kompisarna vid bussen på slottbacken, backade mer och mer för att få plats med dom på kortet, -Öj, akta dig ! Skrek nå´n, då tuta Prins Bertil på mig och körde förbi på trottoaren i en mörkblå 9000 CD :-) Slutligen kan jag berätta att min kompis som kör Limmo i L.A flera gånger har kört Caroll Shelby till och från flygplatsen, ofta kör alltid samma chaufför "sina" kunder, och det brukar alltid bli han som kör Shelby, han tilltalar honom alltid -Hello my friend ! när dom ses, han har vart inbjuden i huset och tittat på hattsamlingen b.la :-) Alltid väldigt trevlig, pratar om familjen och sina nya "projekt" dock börjar han vara lite "skröpplig" går illa, ont i knäna ! |
|
|
Länk Det är ju ingen BMW men den har varit kungens. |
|
| Jag vet i allafall att han har en Ford Mustang Shelby GT350 '67 i sitt garage, han har även en "vanlig" 390GT Fastback tror jag. Hans favoritbil är nämligen Ford Mustang. | |
| Det har ni redan sagt såg jag nu.. men nu vet ni iallafall att "shelbyn" är en GT350 '67. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.