|
|
|
|---|---|
|
Va o kollade på en M-3a år 02 , med 2000 på mätaren Svensk såld o en ägare , men när jag skulle provköra den så tycker jag att det knakade från motorn inget så där riktigt knack men det lät äckligt på nåt sätt ska det va så där ? Keep Your distance this is a BMW ;) Länk | |
| Inget knack här iaf. ;-) | |
|
ZxD , vad kan det va då ? ska jag hoppa över den eller ? Keep Your distance this is a BMW ;) Länk |
|
gangsta_toth |
Det har hörts mycket om att vissa M3:or har haft klydd med att vevstakarna börjar glappa (Har hört det). Gå in på www.bmwm5.com och sök. |
|
Polarns knacka i motorn, det va vevstakarna men byttes kostnadsfritt ut på BMW trotts bilen var privatimp... Be dom byta vevstakarna först kostar ju ändå inget... Mr Vanos *Pedant är bara förnamnet* |
|
|
Det kan vara problem med vevstakslagren på bilar som är tilverkade från oktober, november och december 2001, dvs de första tillverknings månaderna av årsmodell 2002. Alla dessa ska redan vara återkallade och åtgärdade av BMW (byte vevstakslager och oljepump). Även bilar tillverkade januari och februari 2002 har återkallats även om det inte varit något problem med dessa. BMW bör kunna svara på om just denna bil har åtgärdats eller inte. Sedan låter M3an väldigt metalliskt men just ljudet ifrån vevstakarna går inte att ta miste på. /RS2 |
|
| Hur ser man när M3 an är tillverkad i annonserna står bara när den är uttagen. Blev alla bilarna återkallade fixade eller finns det bilar med problemet kvar som man ska passa sig för? Hur ser man att bilen inte är fixad? | |
|
Alla svensksålda ska vara fixade men man vet ju aldrig. Det ska finns registrerat i BMWs datorer om det är gjort eller inte och det bör finnas i serviceboken. Om du har chassinummer så kan du även se tillverkningsmånaden här: Länk Denna websida är länkad till databasen i BMWs reservdelssystem ETK så den ska vara tillförlitlig. /RS2 |
|
|
okej tack för hjälpen grabbar , men det känns som jag hoppar över den bilen har ingen lust att lämna in den innan jag ens har köpt den :) får väl leta vidare Keep Your distance this is a BMW ;) Länk |
|
|
Maxad: ´det finns flera m3 till salu då med rätt utrustning om du förstår vad jag menar:)) |
|
|
Kan med gott samvete säga att det finns en väldigt fräsch M3'a på BMW i Danderyd... ;) *Best Man Wins* Confucious say: Man who run behind car get exhausted. |
|
| BMWCoupe: Hur kommer det sig att du sålde? Det blev inte många mil i den stålgrå skönheten? | |
|
BMW Coupe , men när jag söker på byt bil så dyker den inte upp ? inte heller när jag går till deras hemsida kan den va såld eller har de bara glömt att lägga in den ?har den SMG förresten ? så kanske man kan åka dit en sväng o titta efter Keep Your distance this is a BMW ;) Länk |
|
|
Maxad: Då är vi två som har sökt men inte lyckas finna BmeCoupes gamla bil som är mkt välvårdad. Ja den har smg |
|
|
Fattar inte att man ens funderar på att köpa en bil för flera hundra tusen kronor med tveksam motor. Är det inte bättre att du satsar på en annan istället? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.