|
|
|
|---|---|
mackan325 |
Ett litet dilemma, min 518i Touring -96 har nu gått 18200 mil och jag överväger byte. Behöver inte egentligen E34'an funkar fin fint, och fyller sin funktion med råge dessutom kommer jag att få betala 2-3 gånger dess värde utan att få bättre bil MEN jag misstänker att jag i princip kommer att få ge bort den gått ett par tusen mil över 20000. Har jag fel i mitt resonemang? |
|
Ja absolut, du har fel i ditt resonemang. Länk |
|
|
nja haft den länge?? betalat dyra pengar för den??skulle tro att den ligger kring 50 i dag och så länge skicket är ok och allt funkar sjunker den nog inte under 30 000 no matter what ( förutsätter att den har AC...) Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) Länk |
|
mackan325 |
Tack för era synpunkter även om Copy kanske kunde vara lite mer precis :-) Nja jag har haft en lite drygt ett år och gav 60 för den, den har inte kostat några förmögenheter i underhåll heller. Så egentligen har jag råd att ge bort den om något år relativt vad en nyare bil skulle kostat mig i värdeförlust över motsvarande ägarperiod, den får nog göra tjänst ett tag till. |
|
Hade bråttom till träningen :)) Är rätt övertygad om att priset på din vagn ligger på en nivå utan dramatisk värdeminskning, oavsett om den kliver över 20.000 mil. På en äldre vagn är skicket betydlig mer avgörande än miltalet. Om oron för konsekvenserna av de magiska 20.000 milen dessutom handlade om att inte förlora allt för mycket pengar, pratade du aningens emot dig själv när du skrev att du skulle få hala upp 2-3 ggr nuvarande bils värde för att få en likvärdigt bra kärra. Så behåll bilen, om du inte vill byta för att det är kul... MVH Robert Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.