AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.747

Sladdrig spak

Sida 2 av 2
Bo
152
Bolero
320I 84
Jag har ett litet problem då det antagligen INTE är glapp i själva teflonbussningen =/
Någon som kan hjälpa mig?

mvh // Rasmus

Bo
152
Bolero
320I 84
Ingen som vet?!

Upp!

Visa användare
92
vanosomsanåt
M5 touring turbo -92
Länk

Det är del 6, 7, 11 och 14 som blir slitna. Främst är det del 14 som blir glapp. Byter du alla delar får du nybilskänsla i spaken om inte växellådan är sliten. Kostar ca. 8-900 kr inkl. brickor och segersäkringar.

Mvh Lars

Be
34
Beemer84
328IM -00
325i -88
Tja! Min spak är hyfsat glapp.. Men det går j.vligt trögt att lägga in backen!! Vilken bussning/lager ska man byta??
Bo
152
Bolero
320I 84
vanosomsanåt: Tackar så mycket.

Mvh // Rasmus

E3
111
E30_Touring_89
Bmw M5 e39 -99
Bmw 320i Touring -89
Hur svårt är de igenteligen att krypa under bilen och ta lös spakstället o kolla själv va som är glappt?

Alla här kan sitta o säga va dom tror är glappt, men dom kan inte veta helt säkert vad som är glappt.. mitt tips är att hissa upp bilen och ta bort spakstället.. sen känner du på alla leder själv.

Mitt spakställ var lite grann glappt i alla leder vilket gjorde de till ett stort glapp.. hade dock ett mycket fräschare spakställ hemma, så de var bara att byta.. de är plättlätt!

Detta är inget klagande.. bara ett tips ;)

//Emil
Bo
152
Bolero
320I 84
Är det likadant på en 323?

Mvh // Rasmus

Har en 316i E36 från -93.
O var precis ute på det dagliga raggarvarven när jag kommer fram till en korsning o växlar från 3an till 2an, när jag sedan ska växla upp igen är hela min växelspak som en stor jäkla dildo rent ut sagt. Man kan alltså vispa runt huuur mkt man vill.

Är det bara o byta den dära bussningen eller är det självaste växelföraren?

// Huvudsaken är att det låter mer än vad det går ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.