AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
686

slirande låda E28ia

Callegaston
Har precis slängt i en utbyteslåda till en 528ia E28, lådan har en tendens att slira. Vad kan det bero på, enligt killen jag handlade lådan av så ska den vara iordning?! Vet heller inte hur jag ställer in "kickdown" vajern ordentligt.
bara jag som undrar varför du inte monterade en manuell?.

dom där automatarna har jag hört vart väldigt opålitliga.

/mvh jocke

- www.raceinorr.com -
Northern Streetrace Community.
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Opålitliga?? Går knappt att hitta bättre lådor! Tål i princip hur mycket som helst.
Överstiger vida hållbarheten i en manuell låda.

///Jesper
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Jag är inget vidare på automatlådor, men när du säger kickdownwire, så vet jag att jänkefordlådor fick inte rätt tryck i lådan om inte kickdownwiren satt där och var rätt justerad, växlade inte alls bra. Men det är ju inte säkert att det är så på BMWs lådor vilket märke det nu är på dom äldre.
Har du ordentligt med olja i lådan??dvs rätt oljenivå.

///MVH Hasso
Länk

Paap Reeder
Hej!
Se till att Du har ett glapp på ca 0,4 mm uppe vid gasspjället när gasen är opåverkad.
Kan inte kickdownläget på Din bil men det vet BMW vilket värde det skall vara på utdragningen av wiren.

MVH /// Paap R
Callegaston
Tack för tipsen.
Oljenivån är bra, ska nu ut och kolla "spelet" vid gasspjället. Kan det oxå vara så att lådan måste köras några kilometer innan den har blivit "inkörd", den har kanske kärvat ihop på hyllan hos skrothandlaren där den legat nå´t år?!
Förresten, är det bra när höger framljus tänds när man slår på blinkers med tändningen avstängd..........????? Jag är ju ingen elkille, så var kollar man?
Paap Reeder
Hej callegaston!
Vet Du vilket nr Du har på convertern??
Fick idag lära mig av ZF att det exempelvis är en typ av conv nr R2 till en 535/E34 medan det skall vara V2 till en 635.

Slirmomentet m m skiljer mellan dessa con.

I vilket fal tycker jag att Du gör 2 oljebyten inom nga dgr på varm låda.

MVH /// Paap R
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.