AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
672

Någon som inte har blåst packingen/toppen med SMT6?

Vill köpa SMT6 men inget verkar hålla, har det med sprutet att göra.
Någons som kör SMT6 och inte har problem, är det driftsäkert.
Hur mycket laddar ni i så fall???

Länk

Någon som har 1st Hartge 16" E30!!!!!!!!!!
po
769
powerpak
325i touring-2001
318iS-mtechII-88
samma fråga här..funkar det eller är det bara en medelmåttigt bra lösning med smt6:an?

Hur är det med driftsäkerheten på era Turbobilar egentligen?funkar det i realiteten att köra en tic M20 i en normal "bruksbil"?

BM
8
BMWBartin
BMW 325 Tic
Jag tror inte att det är SMT 6 fel att det inte håller. Jag kör själv med SMT och turbo och har inte bytt en topplockspackning sen jag monterade SMT. Mappa man med både lambamätare och knacksensor så ska det hålla.

Smt gör ju samma sak (justerar soppa och bränsle) som vilket annat eftermarknadssprut, baradetatt de lite finnare spruten har mer finneser.

Nja, SMT har ju en hel del begränsningar på justerinssidan också. Mitt var det dessutom problem med att bilen inte ville starta pga att triggersignalen inte ville funka ibland.

Det funkar alldeles utmärkt med M20 TIC som daglig bruksbil. Körde med 400 hk M20 i en 325 i ett år utan att göra mer än att byta olja. Motronic mappat av TCS var det på den. Frågar du mig så är SMT en medelmåttig billig lösning som duger för den som inte har så höga ambitioner med sitt bygge.
Men om man få ihop något med kammen vi har pratat om skulle det vara svårt att ställa in det med SMT6 ??
Som sagt inte mer än 0,6, 0,7

Länk

Någon som har 1st Hartge 16" E30!!!!!!!!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.