|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet exakt vad det är för dämpare som sitter på den kärran, är det Alpinas egna, eller standarddämpare från 325, eller liknande? mvh Klas | |
|
Jag är ganska säker på att det är Bilstein gasdämpare fram och bak på B3 e36. /Wille |
|
| Stämmer bra det.Jag har en komplett sats+fjädrar som rullat ca 7500mil,ge ett bud. | |
|
Jag lånar tråden och undrar om någon vet om Alpina B3/B8-dämpare även passar på M3 E36? Har funderat på att skaffa en Bilstein-sats till M3:an nämligen. Jens |
|
|
Jens: Jag tror nästan det är billigare att köpa Bilstein dämpare av Bilstein åf än att använda sig av Alpina reservdelsnumret hos BMW. Alpina brukar kunna ta bra betalt. Här finns reservdelskatalogen iallafall: Länk Mvh, /Wille |
|
|
WilleW; Håller definitivt med dig men i det här fallet syftade jag på Wanderlei:s begagnade sats.... Tack ändå för länken! :) Jens |
|
| WilleW: Visst blir det billigare att köpa vanliga Bilstein, men det är inte samma grejor. Bilstein specialtillverkar dämparna åt Alpina. | |
|
>> Wanderlei Har du kvar dina stötdämpare till Alpina B3 3.0 Är det org. dämpare alltså de som Alpina säljer via BMW återförsäljare ? Din mailadress fungerade inte, eller så står det fel i profilen. Men kan du maila mig ? hawar_akman@yahoo.se |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.