AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.453

Jarls Bilservice i Helsingborg

di
64
dimman
325 CAB -94
Har precis haft min bil inne på inspektion 1 här i ängelholm på en BMW verkstad som jag har stort förtroende för.

Man håller ändå ganska hårt i sin plånbok, så kollade upp vad Jarls Bilservice hade tagit för samma inspektion, skiljer sig ganska mkt åt...

Så min fråga, är det någon som har några efarenheter av denna firma?, Kan vara lönt att lämna in bilen där nästa gång den skall på service om det visar sig att den är god.

mvh Daniel
Jarls Har ett solidt rykte på forumet och jag har själv haft min bil på inspektion där. Jag är nöjd med deras service och priset är som sagt bättre än på bmw. De använder bara bmw orginaldelar.
Iof använder de en annan olja än Castrol men den är Godkänd av Bmw. De smorde upp dörrar och gick igenom bilen, de hitta ett krämningshämmarstag som var glapp på min bil.

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Bruka sökfunktionen först fråga sen.
BMWCS Syd #05392
Finns massa trådar om det på forumet. Efter ha läst dem så lämnar man gärna in sin bil hos dem.
Håller tidigare talare (har dock bytt dom mot EK bilservice i Hörby Länk det är lite närmare än att åka till Hbg..))

Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) Länk
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Hade min bil inne hos Jarls förra veckan på oljeservice. Mycket trevligt bemötande och kunnig personal. Kan varmt rekomendera dem. "Billigt" va d oxå, 1250kr för en oljeservice för min 328:a -97:a.

Och om du åker dit glöm ej att ta en titt på deras Z3 som hade runt 700-800 hk. Grym bil...

Mvh Jimmy

Min pärla::::Länk
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Hade min 540 inne där förra veckan för oljeservice, 1410:-. Passade på att "koppla" upp mig, 535:-. Totalt 1945:- mot BMW i Lund (Theanders) som skulle ha 2068:- för oljeservicen och 815:- för uppkopplingen.

Bemötandet hos Jarl är bra. "Mecken" tog bilen på en längre provtur med både gas, broms och mkt sväng. Han hade inget att anmärka på.
Theanders gör ingen provkörning.

Det enda abret var att mecken spillde lite olja som rann ned under motorn så det droppade en droppe lite då då. Krävdes en motortvätt (undertill) för att bli av med det.
M3Power
Skulle byta en skruv hos Jarl, skruven håller fast klumpen om ni förstår vilken jag menar, jag köpte bilen därifrån och så tänkte jag att jag lämnar bilen där, när jag kom ditt sa de att det skulle kosta 4 000 kr, okej tänkte jag och sen när jag skulle hämta bilen så blev det helt plötsligt 5 000 kr hmmm varför detta undrade jag och fick svaret -det blev mer arbete än vad vi hade trott. -men då ska man ringa till kunden och säga det. -jo men vi hade rivit ner så mycket så det var inte lönt. Ja vad sägar man till det....

No F**k No Ride
Om det var ett fast pris så var det fel men det var kanske bara ett ca pris...

Länk
M3Power
Det var ett fast pris.....inget fel på firman men det var ett misstag av de.

No F**k No Ride
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.